۰
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱

مکرون: متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام، از عدم توافق بهتر است

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی گفت که پیشنهاد روی میز برای احیای برجام از نداشتن هیچ پیشنهادی بهتر است.
مکرون: متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام، از عدم توافق بهتر است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه با ادعای اینکه برای احیای برجام توپ در زمین ایران است، عنوان کرد: پیشنهادی که بر روی میز است، حتی اگر نتواند تمامی اختلافات را حل‌وفصل کند، از نداشتن هیچ پیشنهادی بهتر است.
مقامات غربی درحالی که تلاش می‌کنند ایران را مقصر عدم توافق احتمالی بر سر احیای برجام معرفی کنند که تاکنون جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و ابتکار عمل‌های موثر بارها مذاکرات را از بن‌بست خارج کرده است.
طرف‌های غربی با تکرار ادعاهای گذشته که پیش‌تر در مذاکرات منتهی به امضای برجام حل‌وفصل شده بود و استفاده ابزاری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکنون نشان داده‌اند که عزم جدی برای امضای این توافق ندارند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
کد مطلب: 172747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *