۰
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰

خبرخوش برای کارگران و بازنشستگان متقاضی مسکن

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از کمک به احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با اولویت تامین مسکن برای کارگران، کارمندان و بازنشستگان است.
خبرخوش برای کارگران و بازنشستگان متقاضی مسکن
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمدهادی زاهدی‌وفا، کمک به تامین مسکن جامعه هدف را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه دانست و گفت: در همین زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، کمک به احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توسط زیرمجموعه‌های خود را تقبل کرده و با استفاده از ظرفیت‌های سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تعاونی‌های سهامی‌عام و سرمایه‌گذاری جدی در بخش مسکن و ساختمان‌سازی با اولویت تامین مسکن برای کارگران، کارمندان و بازنشستگان است.
وی درباره نحوه اجرای این سرمایه‌گذاری‌ها اظهار داشت: قانون این اجازه را به ما می‌دهد که صندوق‌های زمین و مسکن تشکیل دهیم و سپس می‌توان با اولویت پذیره‌نویسی، این صندوق‌ها را به آحاد ملت واگذار و در یک بازه زمانی سهام را به زمین و ساختمان تبدیل کرد.
به گفته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حال حاضر پروژه‌های مسکن به منابع بانکی متکی است. از این‌رو، به دلیل بالابودن هزینه تمام‌شده واحدهای مسکونی ممکن است بسیاری از متقاضیان توان دریافت و بازپرداخت تسهیلات را نداشته باشند.
زاهدی‌وفا ادامه داد: برای اینکه تامین مالی مسکن تسریع شود، به جای تسهیلات بانکی، چارچوب صندوق‌های زمین و ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد تا متقاضیان بتوانند با اندوخته تدریجی خود در صندوق‌ها صاحب مسکن شوند.
وی یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم را تحقق عدالت برشمرد و تصریح کرد: ازجمله وظایف تکلیف‌آور در این زمینه، توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته است. افزایش دستمزدهای حداقلی و ارتقا یا اصلاح پرداخت‌های بازنشستگی در این راستا باید صورت گیرد تا فاصله دهک‌های درآمدی به حداقل برسد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قانون بودجه خاطرنشان کرد: در بودجه نیز منابع خوبی در تبصره‌های مختلف برای اشتغال‌زایی دیده شده است. بنابراین اکنون ایجاد شغل‌های مولد و تثبیت بازار اشتغال اهمیت بیشتری نسبت به تأمین بودجه دارد.
زاهدی‌وفا ادامه داد: در استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های عظیمی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. به‌ویژه می‌توان به ظرفیت عظیم معادن استان اشاره کرد اما متأسفانه اکنون تنها از یک چهارم این ظرفیت استفاده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تولید دانش‌بنیان یکی از بحث‌های جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، ابراز داشت: نمی‌توان در یک حصار بسته اقتصادی، تولید را ادامه داد. اکنون تولید اقتصادی نه‌تنها در کشور که در سطح منطقه و جهان باید قابل رقابت باشد. حال اگر نتوانیم تولید را در صحنه بین‌المللی به رقابت برسانیم بعد از مدتی مجبور به واگذاری صحنه ملی هم می‌شویم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تنها مؤلفه‌ای که می‌تواند ما را در صحنه بین‌المللی موفق کند، تولید دانش‌بنیان است. بنابراین دانش‌بنیان‌شدن تولید و اقتصاد برای ما یک شعار یا رویکرد تجملی و تزئینی نیست بلکه یک ضرورت برای بقای اقتصادی ما خواهد بود.
کد مطلب: 172769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *