۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۷
تقوی در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین :

مأموریت جامعه روحانیت به کمیته ویژه برای بررسی نحوه تعامل با سایر اصولگرایان در انتخابات

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: جامعه روحانیت کمیته‌ای را مأمور کرده تا نحوه تعامل با سایر اصولگرایان برای انتخابات آینده را بررسی کند.
مأموریت جامعه روحانیت به کمیته ویژه برای بررسی نحوه تعامل با سایر اصولگرایان در انتخابات

حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه شب جاری طی سخنانی در ضیافت اسلامی جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: اصولگرایی به سرعت به یک جریان سیاسی در کشور تبدیل شد و در انتخابات‌های متعدد با استقبال مردم هم روبه‌رو بود.

وی با بیان اینکه جا دارد که بعد از یک دهه نقاط قوت و ضعف جبهه اصولگرایی را بررسی کنیم، اظهار داشت: امیدوارم این جلسه جرقه‌ای باشد تا اصولگرایان بنشینند و نقاط قوت و ضعف‌شان را مورد بررسی قرار دهند.

تقوی با ذکر این مسئله که اصولگرایی در نظام اسلامی بر مبنای ارزش‌های دینی و الهی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: اصولگرایی در حوزه سیاست بیشتر خود را در رفتار که مربوط به حوزه اخلاق است باید به نمایش بگذارد؛ آنچه جهبه اصولگرایی را از سایرین متمایز می‌کند رفتار یک اصولگرا در حوزه اخلاق است. بنابراین اصولگرایی به اخلاق بستگی دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نماد اصلاح‌طلبان به تغییر وضع موجود با نگرش‌های سکولاریستی بود، اضافه کرد: البته اصولگرایان هم به دنبال تغییر هستند ولی ملاک و معیارشان ارزش‌هاست.

وی گفت: وحدت و یکپارچگی در اصولگرایان تا زمانی که یک رقیب در میدان بود وجود داشت ولی بعد از اینکه رقیب در عرصه سیاسی برای اصولگرایان نبود گروه‌های اصولگرا به هم تاختند و این یکی از آسیب‌های جبهه اصولگرایی است.

تقوی اظهار داشت: در حال حاضر که کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده باید آسیب‌ها و ضعف‌هایمان را شناسایی کنیم.

وی گفت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت تاکنون بحثی را در مورد انتخابات نداشتند البته جامعه روحانیت مأموریتی را به کمیته‌ای داده تا این موضوع را بررسی کند که چطور می‌توانیم با سایر گروههای اصولگرا برای انتخابات تعامل داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز استکبار جهانی می‌خواهد سوریه را که خط مقاومت است در هم بشکند، افزود: ما با همه وجود از حرکت مقاومت در سوریه و لبنان حمایت کنیم البته ارتش و مردم سوریه آنقدر غیرتمند هستند که دماغ آمریکا را به خاک بمالند.
کد مطلب: 1730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *