۰
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۶

24 ساعت تا انتخاب جانشین رسمیِ «عزیزی‌خادم»؛ 3 مدعی و هزار حاشیه

صبح فردا در محل سالن همایش‌های صداوسیما، انتخابات فدراسیون فوتبال با محوریت انتخاب رئیس جدید برگزار می‌شود.
24 ساعت تا انتخاب جانشین رسمیِ «عزیزی‌خادم»؛ 3 مدعی و هزار حاشیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، بعد از قطعی‌شدن فرآیند عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، دوران سرپرستی میرشاد ماجدی که در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان جانشین عزیزی‌خادم برگزیده شد، به پایان آمده و بعد از بلاتکلیفی حدوداً 8 ماهه، فردا به صورت رسمی جانشین رئیس معزول و پیشین فدراسیون فوتبال توسط اعضای مجمع انتخاب خواهد شد تا در آستانه جام جهانی 2022 قطر، شرایط مدیریتی فدراسیون سامان یابد.
بازگشت «تاج» به تخت ریاست فوتبال ایران؟
مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران که در کسوت نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان مشغول به فعالیت است، با رزومه‌ای از تجربیات مختلف از جمله عضویت در هیات‌مدیره تیم‌هایی چون سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس و تجربه نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال در دوره ریاست علی کفاشیان، به کارزار انتخابات آمده تا دوباره بتواند ریاست بر فوتبال ایران تجربه کند.
تاج در شرایطی دوران پیشین مدیریت خود در فدراسیون را به پایان برد که جنجال بزرگی درباره پرونده مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی وقت تیم ملی فوتبال ایران شکل گرفت و فوتبال ایران به واسطه استخدام این سرمربی، غرامت سنگینی را متحمل شده است. هر چند که مهدی تاج، تحریم‌ها و عدم امکان انتقال پول را مهم‌ترین عامل مشکلات به وجود آمده می‌داند.

کاندیدای 60 ساله ریاست بر فدراسیون فوتبال، بعد از اعلام کاندیداتوری، روزهای ملتهبی را پشت سر گذاشت. او از سوی برخی نمایندگان مجلس به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و حتی نمایندگان تهدید کردند که در صورت حضور تاج، احتمال ملغی‌شدن انتخابات فدراسیون فوتبال وجود دارد که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران صراحتاً خواستار عدم دخالت اشخاص ثالث در انتخابات شدند.
مهدی تاج که تا هفته گذشته هم اخباری پیرامون عدم تایید صلاحیتش به گوش می‌رسید، سرانجام موفق شد به صورت رسمی وارد انتخابات هشتم شهریورماه شود و صلاحیتش به تایید رسید تا در کنار مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده به عنوان نواب پیشنهادی، پا به عرصه انتخابات بگذارد. گفته می‌شود که رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با توجه به رأیی که در بدنه مجمع به ویژه هیات‌های فوتبال دارد، بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات فردا دارد.

«ماجدی» به دنبال فرصت ریاست
میرشاد ماجدی جزو اولین کسانی بود که برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کرد. هر چند ماجدی در روز پایانی ثبت‌نام از کاندیداها، مدارک خود را تحویل داد و برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کرد، اما پیش از موعد آغاز ثبت‌نام از کاندیداها، در گفتگوی با عادل فردوسی‌پور در برنامه «فوتبال 360» به صورت رسمی اعلام کرد که می‌خواهد به عنوان یک چهره فوتبالی کاندیدا شود.
ماجدی که بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم سکان‌دار مدیریت فوتبال ایران شده، در ماه‌های اخیر روزهای پر فراز و نشیبی را گذرانده و عملکرد او مورد نقد اهالی فوتبال قرار دارد. هر چند سرپرست فدراسیون فوتبال این‌طور توضیح داده که برای انجام برخی امور، نیازمند اختیارات تام است و در صورت رأی‌آوری در مجمع، تلاش خود را برای موفقیت فوتبال ایران دوچندان خواهد کرد.

سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال، عباس صوفی را به عنوان نایب‌رئیس اول و محمدصادق درودگر را به عنوان نایب‌رئیس دوم خود معرفی کرده و امیدوار است با این ترکیب مدیریتی بتواند منتخب اعضای مجمع شود و به دوران مدیریت خود بر فوتبال ایران ادامه بدهد. هر چند که میرشاد ماجدی در صورت شکست در انتخابات فردا، همچنان به عنوان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

«محمدی» معادلات را تغییر می‌دهد؟
تاج و ماجدی، جدی‌ترین گزینه‌های ریاست فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته بوده‌اند و عزیزالله محمدی، چهره‌نام آشنا در حوزه مدیریت بر فوتبال ایران چندان از سوی کارشناسان و اهالی فوتبال، شانس بالایی برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون نداشته است. محمدی با این‌حال برنامه‌ای گسترده برای تحول در فوتبال ایران تهیه کرده و در تلاش است تا بتواند معادلات انتخاباتی را به سود خود تغییر بدهد و صاحب سکان ریاست فدراسیون فوتبال شود.

محمدی که در رزومه خود تجربه نایب‌رئیس اول بودن در فدراسیون فوتبال و ریاست سازمان لیگ را دارد، حالا می‌خواهد جایگاه خود در فوتبال ایران را ارتقا بدهد و در تلاش است تا بتواند به عنوان رئیس فدراسیون، منتخب اعضای مجمع شود. عزیزالله محمدی که بعد از ابداع منشور اخلاقی در فوتبال ایران، سر و صدای زیادی را به پا کرد، با دو نایب‌رئیس نام‌آشنا پا به عرصه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گذاشته است.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال به عنوان نایب‌رئیس اول از سوی محمدی اعلام شده و هم‌چنین محمدرضا کافی مدیرعامل پیشین مس سونگون هم برای سمت نایب‌رئیسی دوم معرفی شده است.
عضو جدید هیات‌رئیسه چه کسی خواهد بود؟
انتخابات فردای ریاست فدراسیون فوتبال، فارغ رأی‌گیری برای انتخاب رئیس و نواب اول و دوم، یک رأی‌گیری دیگر هم خواهد داشت و آن‌هم درباره موضوع انتخاب جانشین برای مهرداد سراجی در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال است. سراجی که به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات‌رئیسه فدراسیون فعالیت می‌کرد، در خردادماه از سوی اعضای مجمع عزل شد و حالا 7 کاندیدا برای جانشینی سراجی در هیات‌رئیسه تلاش می‌کنند.

الهام بصيرى‌نيا، حسين پرويزى، اسماعيل حيدرپور، رضا درويش، محمد رجائیان، محمدرضا ساكت و حميدرضا گرشاسبى کاندیداهای تاییدصلاحیت شده حضور در انتخابات فردا هستند که باید دید از میان این نفرات چه کسی به عنوان نماینده باشگاه‌ها به عضویت هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در خواهد آمد.

انتخابات فدراسیون فوتبال فردا (نهم شهریورماه) با حضور 87 عضو مجمع و هم‌چنین دو ناظر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا از ساعت 9 صبح در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.
کد مطلب: 173020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *