۰
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۴

لاپید: «لیز تراس» دوست بزرگ اسرائیل است

​​​​​​​ نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی از نخستین مقام‌هایی بود که به «لیز تراس» نخست وزیر جدید انگلیس پیام تبریک فرستاد و او را دوست خوب تل آویو خواند.
لاپید: «لیز تراس» دوست بزرگ اسرائیل است
فارس نوشت:
به دنبال انتخاب «لیز تراس» به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در بعدازظهر دوشنبه به وقت تهران، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی بلافاصله پیام تبریکی برای وی ارسال کرد.
به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» «یائیر لاپید» نخست وزیر (رژیم) اسرائیل به لیز تراس که روز دوشنبه نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفت و در توییتی نوشت: «به لیز تراس، دوست خوبم و دوست بزرگ اسرائیل، تبریک می‌گویم».
وی در این توییت نوشت: «ملت‌های ما متحدانی هستند که با تعهد به آزادی و چشم‌انداز مشترک برای آینده متحد شده‌اند. مشتاقانه در پی ادامه همکاری برای ارتقای این اتحاد به سطح جدید هستم».
بر اساس این گزارش، لیز تراس، وزیر امور خارجه دولت «بوریس جانسون» بعد از ظهر روز دوشنبه با دریافت ۸۱ هزار رأی هم‌حزبی‌هایش به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شد.
به نوشته روزنامه «گاردین»، با توجه به استعفای جانسون و برای جلوگیری از برگزاری انتخابات سراسری پارلمان، اعضای حزب حاکم محافظه‌کار، در میان خود انتخابات برگزار کرده و نخست‌وزیر جدید را انتخاب کردند.
در سال ۲۰۱۹ نیز در پی استعفای «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس، بوریس جانسون با رأی مثبت ۹۲ هزار نفر از محافظه‌کاران به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد.
گاردین نوشت، لیز تراس با دریافت ۵۷.۴ درصد آرای هم‌حزبی‌هایش، در میان چهار نخست‌وزیری که به این شیوه انتخاب شده‌اند، کمترین رأی را کسب کرده و تنها نخست‌وزیری است که با کمتر از ۶۰ درصد آرای محافظه‌کاران به این مقام می‌رسد.
تراس در برهه‌ای که عهده دار وزارت خارجه انگلیس بود گفته بود که روابط انگلیس و رژیم اسرائیل با قدرت ادامه می‌یابد. تراس هموراه در مورد برجام مواضعی همسو با آمریکا و تل آویو اتخاذ کرده است.
پیش بینی میشود که تراس با بحران‌های برجا مانده از دولت جانسون در بحبوحه نبرد روسیه با اوکراین و افزایش بهای سوخت دست و پنجه نرم کند.
اخیرا، یک مقام وزارت دفاع انگلیس گفتکه حمایت‌های مالی این کشور از ارتش اوکراین تا خاتمه سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.
به گفته این مقام انگلیسی، لندن قصد خاتمه دادن به حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از اوکراین را دارد. این مسئله نخست وزیر جدید انگیس را با مشکلاتی در زمینه حمایت‌های چند میلیارد پوندی از اوکراین در حالی که وضعیت مالی این کشور تحت فشار است، مواجه می‌کند.
اینک مردم انگلیس در حال درک مشکلاتی هستند که باید برای حمایت از کی‌یف و بیم افزایش بهای سوخت در این کشور پرداخت کنند.
کد مطلب: 173737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *