۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۲

توافق سودان و سودان جنوبي در زمينه پايان دادن به اختلافات نفتي

سودان و سودان جنوبی در زمینه پایان دادن به اختلافات بر سر پرداخت های مربوط به صادرات نفت و استفاده مشترک از منابع و ذخایر نفتی که پیش از تقسیم این کشور در کنترل خرطوم بود به توافق رسیدند.
«تابو امبکی» میانجی اتحادیه افریقا شنبه در اعلام این خبر خطاب به خبرنگاران و بدون اشاره به جزئیات آن گفت:« طرفین در مذاکرات شان درباره همه قراردادهای مالی در زمینه نفت به توافق رسیدند و قرار شد این توافق ها اجرا شود.»
سودان جنوبی ماه ژانویه پس از آن که از توافق با سودان در زمینه این که برای صادرات نفت خود از طریق خطوط لوله سودان شمالی چه مقدار باید پرداخت کند ، تولید نفت در این منطقه را متوقف کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا، رئیس جمهور سابق افریقای جنوبی همچنین گفت که تولید و صادرات نفت از این منطقه از سر گرفته خواهد شد اما زمان این اقدام را مشخص نکرد.
امبکی گفت این توافق درباره همه موضوعات بود و از موضوعات قابل توجه در این توافقنامه ، تعیین هزینه های حمل و نقل نفت ، هزینه های فراوری و ترانزیت بود.
هنوز دو کشور سودان و سودان جنوبی که در مقر اتحادیه افریقا در آدیس آبابا در زمینه پایان دادن به خصومت ها بحث و تبادل نظر کردند ، درباره توافق اخیر اظهار نظر نکرده اند.
کد مطلب: 1743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *