۰
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۵

کاخ سفید خطاب به چین: اکنون زمان تجارت معمول با پوتین نیست

​​​​​​​هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید خطاب به چین اعلام کرد: اکنون زمان تجارت معمول با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیست.
کاخ سفید خطاب به چین: اکنون زمان تجارت معمول با پوتین نیست
ایرنا نوشت:
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگو با سی ان ان گفت که چین نباید نسبت به آنچه در اوکراین اتفاق می افتد بی تفاوت باشد.
این مقام ارشد کاخ سفید در عین حال اظهار داشت چین تحریم های جهانی علیه روسیه را نقض نکرده و کمکی به مسکو ارائه نکرده است.
کربی همچنین افزود چین هنوز جنگ روسیه به اوکراین را محکوم نکرده اما کمکی هم به مسکو در این زمینه ارایه نکرده است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین نیز گفت واشنگتن تا هر زمان که لازم باشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد.
کربی با بیان این ادعا که پوتین در اوکراین تحت فشار است، اعلام کرد به‌ زودی بسته کمک های جدیدی به اوکراین را اعلام خواهیم کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت: تلاش برای ایجاد دنیای تک قطبی "برای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای روی کره زمین کاملا غیرقابل قبول است.
به گزارش ایرنا، پوتین روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سمرقند در دیدار با شی تصریح کرد: تلاش ها برای ایجاد دنیای تک قطبی اخیراً شکلی کاملاً زشت به خود گرفته است و برای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای روی کره زمین کاملاً غیرقابل قبول است».
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در پایان سال ۲۰۲۲، می‌توان انتظار داشت که گردش تجاری بین دو کشور رکورددار شود. پیش از این مسکو و پکن برای خود موظف بودند که این رقم را به ۲۰۰ میلیارد دلار برسانند و به زودی این هدف محقق خواهد شد.
پوتین اظهار داشت: روابط چند جانبه بین کشورهای ما به طور فعال در حال توسعه است، در سال گذشته گردش مالی تجاری ۳۵ درصد افزایش یافت و از ۱۴۰ میلیارد دلار گذشت. به گفته وی، "در ۷ ماهه نخست امسال، حجم مبادلات متقابل ۲۵ درصد دیگر رشد داشته است. "
پوتین در گفتگو با همتای چینی همچنین گفت روسیه اقدامات تحریک آمیز آمریکا و گوش به فرمان هایش در تنگه تایوان را محکوم می کند
وی گفت: از موضع متوازن چین در قبال بحران اوکراین قدردانی می کنیم، نگرانی ها در این رابطه را درک می کنیم اما موضع خود را تشریح خواهیم کرد.
این دومین دیدار رو در رو سران روسیه و چین در سال ۲۰۲۲ است. آخرین بار که پوتین و شی جین پینگ با یکدیگر دیدار کردند، در فوریه سال میلادی جاری بود که رئیس جمهور روسیه برای مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک زمستانی به پکن رفت.

پوتین، شی جین پینگ و دیگر رهبران روز جمعه ( ۲۵ شهریور) در نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای شرکت خواهند کرد. پس از سه سال وقفه ناشی از همه گیری ویروس کرونا، این اولین جلسه ای خواهد بود که به صورت حضوری برگزار می شود.
کد مطلب: 174607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *