۲
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶
در پيام تسليت سازمان زنان حزب مردم‌سالاري به مناسبت درگذشت جانسوز خانم مهسا اميني تاکيد شد؛

لزوم توقف فعاليت گشت ارشاد و محاکمه علني متخلفان و تجديدنظر در قوانين برخورد قهرآميز با زنان

​​​​​​​ سازمان زنان حزب مردم‌سالاري در اطلاعيه‌اي با عرض تسليت درگذشت جانسوز خانم مهسا اميني خواستار حذف گشت ارشاد و محاکمه علني متخلفان و تجديدنظر در قوانين برخورد قهرآميز با زنان شد.
لزوم توقف فعاليت گشت ارشاد و محاکمه علني متخلفان و تجديدنظر در قوانين برخورد قهرآميز با زنان
به گزارش مردم‌سالاري آنلاين ،متن اطلاعيه به شرح زير است:

انا لله و انا اليه راجعون
با عرض تسليت اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان عالم حضرت آقا اباعبدالله‌‌الحسين‌(ع) و 72 نفر از ياران وفادار ايشان و با عرض تسليت درگذشت جانسوز خانم مهسا(ژينا) اميني دختر 22 ساله سقزي به ملت سرافراز ايران به ويژه زنان پرافتخار و خانواده داغدار ايشان نکاتي رايادآور مي‌شويم:
1- شکي نيست که ايشان پس از بازداشت از سوي گشت ارشاد نيروي انتظامي استان تهران جان‌به‌جان آفرين تسليم کرد لذا فراجا و وزارت کشور دولت جناب آقاي رئيسي بايد مسئوليت اصلي اين حادثه دلخراش را برعهده گرفته و به افکار عمومي پاسخگو باشند.
2- با توجه به تخلفات متعدد قانوني و خلاف منطق و شرع، گشت ارشاد بايد هرچه سريع‌تر فعاليت اين نهاد که با اقدامات و رفتارهاي طالباني خويش آبروي اسلام و نظام را خدشه‌دار مي‌سازد، پايان يافته و متوقف شود.
3- متخلفان حادثه اخير بايد هرچه سريع‌تر به صورت علني محاکمه شده و به مجازات قانوني برسند.
4- اميد است با تجديدنظر در قوانين مربوط به حجاب زنان، از هرگونه برخورد قهر‌آميز و خشونت‌بار با زنان جلوگيري شود.
5- از همه دلسوزان کشور به ويژه مراجع معظم تقليد و همه فعالان سياسي (اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا) مي‌خواهيم با واکنش مناسب جلوي اين‌گونه حوادث دلخراش گرفته شود و همه دست‌اندرکاران به فکر تامين حداقل معيشت مردم باشند.
سازمان زنان حزب مردم‌سالاري
26/6/1401​
 
کد مطلب: 174728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *