۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰

فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دائمی می‌شود؟

به رغم انکه بسیاری از فعالان اصولگرا و آنان که خود را جبهه انقلاب می نامند در شبکه های اجتماعی از سید ابراهیم رئیسی درخواست داشتند درباره فیلترینگ سخن بگوید، رئیس جمهور به رغم انتقاد تلویحی از برخورد با هنرمندان و ورزشکاران و تشریح شرایط و سخن گفتن درباره بحران های پس از فوت مهسا امینی ، اشاره ای کوتاه هم به ماجرای فیلترینگ نداشت.
فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دائمی می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، پرسش جدی بسیاری این روزها این است که سرانجامی برای شبکه اجتماعی اینستاگرامو پیام رسان واتساپ باید متصور بود. این روزها قطع دسترسی به پهنای باند اینترنت بین الملل از سوی وزارت ارتباطات بادستور شورای عالی امنیت کشور امکان دسترسی به اینترنت بین الملل را دشوار کرده و البته بسیاری از قابلیت های گوگلو بازی های پرطرفدار هم با این منطق که ممکن است عامل و میزبان بدافزارهای گروه های هکری باشند با محدودیت هایسخت روبرو شدند. همزمان بر اساس گزارش نت بلاکس این محدودیت ها برای کشور ساعتی ۴۵ میلیارد تومان هزینه دربر داشته و البته به طور موازی اشتغال ۹ میلیون تا ۱۱ میلیون فعال کسب و کارهای اینترنتی را با چالش جدی روبرو کردهاست.
اتفاقی که در بلند مدت تاثیر منفی بزرگی روی معیشت این خانوارها خواهد داشت.
در این شرایط و درحالی که اعلام شده بود فیلترینگ ها موقتی هستند حالا سکوت سید ابراهیم رئیسی که حمایت از کسبو کارهای اینترنتی مردم در این شبکه های اجتماعی از وعده های دولتش بود و هشدار عیسی زارع پور برای انتخاب وتوسعه پیام رسان های بومی برای کسب و کارهای اینترنتی در کنار تهدیدهای مداوم طراحان طرح صیانت ، این ابهام رابیشتر کرده که احتمالا این محدودیت ها دائمی شوند.
اگرچه در دل تمام این محدودیت های اعمال شده ، دسترسی مردم با وی پی ان ها به بسیاری از این شبکه های اجتماعییا پیام رسان ها مقدور بود و هر روز تهدید توسعه اینترنت های ماهواره ای توسعه پیدا می کند و عملا وزیر ارتباطات همگفت اگرچه فعلا دسترسی به این اینترنت در کشور بعید است اما ویژگی این مدل از اینترنت ، عدم امکان فیلترینگ است.
آمار ضریب نفوذ تلگرام به رغم فیلترینگ نشان می دهد حتی تداوم سیاست فیلترینگ هم نمی تواند دسترسی به این پلتفرمها را به طور جدی محدود کند مگر اینکه سیاست پر هزینه قطع دسترسی به اینترنت بین الملل هم به طور دائمی اعمالشود. سیاستی که رقم هزینه هایش چشمگیر است.
کد مطلب: 175758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *