۲
جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۸

دلیل اختلال در اینستاگرام چیست؟

وزارت ارتباطات درحالی اختلالات بوجود آمده در شبکه اینستاگرام را اختلال موقت شبکه ای اعلام کرد و آن را بی ارتباط با فیلترینگ هوشمند این شبکه دانست که در عین حال آغاز فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام را تایید کرده است.
دلیل اختلال در اینستاگرام چیست؟
وزارت ارتباطات درحالی اختلالات بوجود آمده در شبکه اینستاگرام را اختلال موقت شبکه ای اعلام کرد و آن را بی ارتباط با فیلترینگ هوشمند این شبکه دانست که در عین حال آغاز فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام را تایید کرده است. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مدتی است کاربران اینستاگرام نمی توانند تصاویر را در این شبکه ببینند یا امکان بارگذاری عکس ندارند. این امرشایعه فیلترینگ اینستاگرام را تقویت کرده است. اما وزارت ارتباطات علیرغم اعلام آغاز فیلترینگ هوشمند اینستاگرام، اختلالات ایجاد شده را بی ارتباط با این موضوع و موقت اعلام کرده است.
فیلترینگ اینستاگرام به گونه‌ای بود که اعضای آن در نخستین ساعت‌ها متوجه آن شدند و همین موضوع را با ارسال پیام‌هایی به مخاطبان خود گوشزد کردند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات هم اولین شخصی بود که از این موضوع رسما پرده برداشت و خیال کاربران را با اعلام فیلترینگ هوشمند این شبکه اجتماعی راحت کرد.

وی با اشاره به فیلترینگ هوشمند شبکه اجتماعی اینستاگرام عنوان کرد: طبق آنچه که اعلام شده بود، فیلترینگ هوشمند در سه مرحله یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه روی اینترنت کشور اجرایی که مجموعا 10 ماه می‌شود.

این مقام مسئول دولتی اذعان کرد: فاز اول اجرای فیلترینگ هوشمند با امکان محدودسازی تنها صفحات مجرمانه از شبکه اینستاگرام آغاز شده است و ارزیابی روزانه ما نشان از موفقیت این طرح طی چند روز گذشته دارد.

وی همچنان معتقد است که اجرای فیلترینگ هوشمند به معنای رفع فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبل فیلتر شده مانند فیس‌بوک و یوتیوب نیست و این موارد مربوط به تصمیم‌گیری کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌شود.

وزیر ارتباطات که متولی اجرای فیلترینگ هوشمند است، در ابتدای پالایش اینستاگرام گفت: در بسیاری از کشورها فیلترینگ هوشمند وجود دارد و ما نیز این کار را روی شبکه‌های باز انجام می‌دهیم.

او افزود: در چند روزی که از فیلتر این شبکه می‌گذرد هیچ عکس معمولی فیلتر نشده و اگر هم عده‌ای معتقدند که عکس‌های آنها علی‌رغم هرگونه محتوای مجرمانه فیلتر شده باید بگویم که ممکن است عکس از این شبکه و به دلیل نقص در اینستاگرام حذف شده باشد و ربطی به فیلترینگ ندارد.

اما اخیراً سرعت آپلود محتوا بسیار پایین آمده و اختلالات اینستاگرام بالا رفته است.

وزرات ارتباطات اطلاعیه‌ای را صادر کرده و اختلالات اینستاگرام را بر گردن این شبکه اجتماعی انداخته که به شرح زیر است: به دنبال انتشار برخی اخبار در خصوص اختلال چند ساعته یکی از شبکه‌های اجتماعی و ارتباط آن با پالایش هوشمند، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند سامانه پالایش هوشمند که از مدتی پیش به منظور صیانت فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شده است تاکنون مطابق انتظار عمل کرده و هیچگونه اختلالی نداشته است.

آنچه در روز گذشته (جمعه) درباره یکی از شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد اختلال موقت شبکه‌ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای (شبکه توزیع محتوا) این شبکه اجتماعی بوده که در هر یک از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز امکان وقوع دارد و هیچ ارتباطی به سامانه پالایش هوشمند نداشته است."
کد مطلب: 61137
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *