۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

هشدار روسیه؛ هرگونه درگیری هسته‌ای محدود نخواهد بود

آنتونوف گفت: امروز، پیش‌بینی اینکه واشنگتن تا چه حد آماده است تا روابط با روسیه را بدتر کند، دشوار است. آیا محافل حاکم ایالات متحده می‌توانند از برنامه‌های خود برای خسته کردن و از پای درآوردن کشورمان با چشم‌انداز تجزیه آن دست بکشند؟
هشدار روسیه؛ هرگونه درگیری هسته‌ای محدود نخواهد بود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده در مقاله‌ای که روز چهارشنبه در وب‌سایت مجله نشنال اینترست آمریکا منتشر شد، گفت: می‌خواهم به برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی در مورد اشتباه فرضیات آنها مبنی بر امکان یک درگیری هسته‌ای محدود هشدار دهم. آنها ظاهرا امیدوارند که اگر چنین درگیری در اروپا با تسلیحات هسته‌ای انگلیس و فرانسه رخ دهد، ایالات متحده بتواند پشت اقیانوس پناه بگیرد. من تاکید می‌کنم که این یک "آزمایش" بسیار خطرناک است. می‌توان فرض کرد که هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای می‌تواند به سرعت منجر به تشدید یک درگیری محلی یا منطقه‌ای به یک درگیری جهانی شود.
او خاطرنشان کرد: می‌خواهم باور کنم که با وجود همه سختی‌ها، ما و آمریکایی‌ها هنوز به آستانه خطرناک سقوط در ورطه درگیری هسته‌ای نزدیک نشده‌ایم. مهم این است که از تهدید ما دست بردارند. امروز، پیش‌بینی اینکه واشنگتن تا چه حد آماده است تا روابط با روسیه را بدتر کند، دشوار است. آیا محافل حاکم ایالات متحده می‌توانند از برنامه‌های خود برای خسته کردن و از پای درآوردن کشورمان با چشم‌انداز تجزیه آن دست بکشند؟
آنتونوف گفت: اجلاس اخیر سازمان همکاری شانگهای و ملاقات‌های بلندپایه در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ثابت کرد که بخش قابل توجهی از کره زمین از نظم جهانی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد، راضی نیستند. ما شاهد هستیم اکثریت جامعه جهانی در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای ایجاد یک سیستم عادلانه از روابط بین‌الملل هستند که نه دولت‌های درجه اول و نه سطح دوم داشته باشد. ما قاطعانه از چنین نظم جهانی‌ مبتنی بر حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد و اصل "تقسیم‌ناپذیری امنیت" حمایت می‌کنیم.
اصل "تقسیم‌ناپذیری امنیت"، اصل اساسی است که تاکید دارد یک کشور نباید به دنبال دستیابی به امنیت خود به بهای از بین رفتن امنیت دیگران باشد.
کد مطلب: 175777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *