۰
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

خبر تکان‌دهنده روسیه از اقدامات بیولوژیک آمریکا

رئیس نیروی حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و تشعشعات روسیه روز شنبه عنوان داشت: پنتاگون آماده است تا به زودی برنامه‌های تمام نشده بیولوژیکی در اوکراین را به کشورهای پسا-شوروی، همچنین به کشورهای اروپایی شرقی از جمله بلغارستان، جمهوری چک و کشورهای حوزه بالتیک منتقل کند.
خبر تکان‌دهنده روسیه از اقدامات بیولوژیک آمریکا
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «ایگور کریلوف» رئیس نیروی حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و تشعشعات روسیه روز شنبه عنوان داشت: پنتاگون آماده است تا به زودی برنامه‌های تمام نشده بیولوژیکی در اوکراین را به کشورهای پسا-شوروی، همچنین به کشورهای اروپایی شرقی از جمله بلغارستان، جمهوری چک و کشورهای حوزه بالتیک منتقل کند.
وی افزود: «گسترش شبکه آزمایش‌های بیولوژیکی که احتمالا می‌تواند برای توسعه و ذخیره قطعات تسلیحات بیولوژیکی استفاده شوند، تهدیدی برای امنیت نظامی فدراسیون روسیه تلقی می‌شود. برخلاف تسلیحات هسته‌ای که ایالات متحده در سرزمین‌های متحدان ناتو مستقر می‌کند، سیاست این ائتلاف درخصوص مسئله بیولوژیکی امکان نزدیک شدن به مرزهای ما را به صورت غیرقابل کنترل فراهم می‌کند.»
ایگور کریلوف در ادامه گفت که کی‌یف از شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه "بیرقدار" خواسته تا پهپادهایشان را به دستگاه اسپری شیمیایی با ظرفیت بیش از ۲۰ لیتر مجهز کند.
این رئیس نیروی حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و تشعشعات روسیه افزود: درخواست اوکراین در این خصوص و استفاده این کشور از تسلیحات بیولوژیکی نگرانی شدیدی را به دنبال دارد.
کد مطلب: 173668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *