۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۵

آغاز مذاکرات امنیتی ترکیه با سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فاش کرد که مذاکرات بین آنکارا و دمشق از طریق سرویس اطلاعاتی در حال انجام است و با توجه به نتایج گفت‌وگوهای گروه‌های اطلاعاتی، «نقشه راه» مشخص خواهد شد.
آغاز مذاکرات امنیتی ترکیه با سوریه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، این اظهارات اردوغان در مصاحبه با تلویزیونی «سی‌ان‌ان ترک» بیان شده و او طی این گفت‌وگو، درباره بسیاری از مسائل داخلی ترکیه و تحولات بین‌المللی از جمله پرونده سوریه صحبت کرد.
رئیس جمهور ترکیه درباره عادی‌سازی روابط  کشورش با سوریه فاش کرد: «نیروهای اطلاعاتی ما در آنجا (دمشق) مذاکراتی را انجام می‌دهند و ما نقشه راه روابط آینده خود را بر اساس نتایج گفت وگوهای این سرویس اطلاعاتی تعیین می‌کنیم».
اردوغان درباره اینکه آیا تداوم عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در دستورکار است یا خیر، مدعی شد: «این عملیات‌ها نتایجی موفق داشته‌؛ در واقع، ما نه تنها تهدیدات امنیت ملی خود را در مبارزه با تروریسم در منطقه از بین می‌بریم، بلکه صلح منطقه را نیز تضمین می‌کنیم».
وی در این باره افزود: «مبارزه با تروریسم نمی‌تواند یک‌جانبه باشد؛ بنابراین طرف مقابل نیز باید رویکرد مثبتی در این زمینه داشته باشد تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم».
اخیراً روزنامه «الوطن» سوری به نقل از منابع نزدیک به دولت ترکیه گزارش داده بود که این کشور در تلاش است تا سوریه را تشویق کند تا درهای خود را از طریق «عادی‌سازی اقتصادی» به روی ترکیه باز کند.
روزنامه الوطن در گزارشش آورده بود: «رژیم ترکیه در میدان درگیری‌های نظامی به دنبال ابتکاری برای ادغام و انسجام مجدد مزدوران خود است که سه گروه موسوم به ارتش ملی را در مناطق تحت اشغال نظامیان آنکارا تشکیل می‌دهند».
این در حالی است که روزهای گذشته «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه تصریح کرده بود که کشورش  اکنون در حال مذاکره با ترکیه در خصوص عادی‌سازی روابط میان دمشق و آنکارا نیست و هیچ تماسی در سطح وزرای خارجه دو کشور ترکیه و سوریه انجام نشده است.
منبع:فارس
کد مطلب: 175791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *