۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵

بازگشت کاربران ایرانی به تلگرام

۶ میلیون کاربر با واتس اپ وداع کردند
برخی منابع خبری در ایران از بازگشت کاربران ایرانی به تلگرام، در پی فیلترینگ واتس اپ و قطعی اینترنت در ایران خبر دادند.
بازگشت کاربران ایرانی به تلگرام
به گزارش مردم سالاری آنلاین،قطعی اخیر اینترنت و فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌های خارجی باعث افت شدید دسترسی کاربران ایرانی به اپلیکیشن‌های پرطرفداری مانند واتس اپ شده است.
پیشتر نیز انتظار می‌رفت محدودیت‌ها و نارسایی‌های واتس اپ در مقایسه با رقبای دیگر، باعث مهاجرت کاربران به پلتفرم‌هایی مانند تلگرام شود. حالا گزارشاتی منتشر شده که حاکی از بازگشت عده زیادی از کاربران ایرانی به پیامرسان محبوب خود، یعنی تلگرام است.
بازگشت کاربران ایرانی به تلگرام
طبق ادعای برخی رسانه‌های داخلی، اعمال محدودیت‌های گسترده در فضای مجازی باعث بازگشت کاربران ایرانی به تلگرام شده است. ظاهرا تاکنون نزدیک به ۶ میلیون کاربر واتساپ به پیامرسان تلگرام بازگشته‌اند که یادآور کوچ کاربران به واتس اپ، پس از فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ است.
البته کارشناسان اعتقاد دارند فیلترینگ و عدم دسترسی کاربران به واتس اپ تنها دلیل بازگشت به تلگرام نیست. به باور متخصصان کاربردی‌تر بودن اپلیکیشن تلگرام و همچنین دسترسی ساده‌تر (با وجود فیلترینگ) به آن باعث شده تا در شرایط مساوی، کاربران تلگرام را به پیامرسان واتس اپ ترجیح دهند.
یک توصیه مهم برای کاربران جدید تلگرام
همانطور که گفته شد بازگشت کاربران ایرانی به تلگرام در شرایطی رخ می‌دهد که پیامرسان تلگرام در اردیبهشت ۱۳۹۷ فیلتر شده بود. پیش از این تاریخ، کاربران ایرانی تلگرام از مرز ۴۰ میلیون نفر هم گذشته بود و عملا تلگرام محبوب‌ترین پیامرسان برای ایرانی‌ها محسوب می‌شد. این محبوبیت باعث شد تا نسخه‌های غیررسمی برای تلگرام طراحی شوند که در طول ۴ سال اخیر کاربران را با مشکلاتی مواجه ساخته است.
البته نسخه‌های غیررسمی در حال حاضر با اقبال اکثریت کاربران مواجه نیستند. اما کارشناسان توصیه می‌کنند جهت حراست از حریم خصوصی افراد، کاربران از هیچ نسخه‌ای غیر از نسخه رسمی استفاده نکنند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 175795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *