۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵

گزارش رویترز از دستگیری جاسوسان سیا در ایران

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از موفقیت سازمان‌های اطلاعاتی ایران در دستگیری جاسوس‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روایت کرد.
گزارش رویترز از دستگیری جاسوسان سیا در ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،این خبرگزاری روز پنجشنبه با انتشار این گزارش اشاره کرد که سیستم ارتباطات مخفیانه معیوب سازمان سیا کار را برای اطلاعات ایران جهت شناسایی و دستگیری جاسوس‌ها آسان کرد.
رویترز در این گزارش به این اشتباه‌های سیا و خالی کردن پشت جاسوس‌های خود در ایران اشاره می‌کند.
این خبرگزاری در ادامه گزارش خود با استناد به گزارش‌های خبری و سه مقام سابق امنیت ملی آمریکا، اضافه کرد که در سال ۲۰۰۹ طی یک عملیات ضد جاسوسی توسط ایران، چندین عامل آمریکا به علت یک سری از اشتباه‌های سازمان سیا، دستگیر شدند.
رویترز در این گزارش همچنین به یک پلتفورم پیام رسان که ۴ مقام سابق آمریکایی وجود آن را تایید کردند، اشاره می‌کند که لابلای اخبار ابتدایی و وبسایت‌های سرگرمی مخفی بوده و جاسوس‌ها تا سال ۲۰۱۳ از آن برای ارتباط با سازمان سیا استفاده می‌کردند.
بر پایه این گزارش، ایران نیز از همین طریق توانسته جاسوس‌ها را شناسایی کند. این اشتباهات تا سال‌ها بعد نیز ادامه داشته است.
در این گزارش با اشاره به برچیده شدن لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۷ و اینکه آمریکا هیچ گونه حضوری تحت پوشش دیپلماتیک ندارد، آمده است : سیا ایران را یکی از دشوارترین اهداف خود در نظر دارد. از زمان گرفتن سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹، ایالات متحده هیچ حضور دیپلماتیک در ایران ندارد. به همین خاطر، افسران سیا مجبور به استخدام ماموران از خارج ایران یا از طریق ارتباط‌های برخط (آنلاین) هستند.
لازم به ذکر است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران سه سال پیش و در تیر ماه ۱۳۹۸ از دستگیری عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ایران خبر داد.
در آن زمان دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا این مساله را تکذیب کرد اما گزارش رویترز نشان دهنده موفقیت‌های اطلاعاتی ایران در مقابل آنچه روش‌های "معیوب" سیا توصیف شده، است.
منبع:ایرنا
کد مطلب: 175821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *