۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۷

کرزی دریافت پول از سازمان سیا را تایید کرد

رئیس جمهور افغانستان تایید کرد که دولت وی طی ۱۰ سال گذشته مبالغی را از سازمان جاسوسی آمریکا دریافت کرده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال»، «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه تایید کرد که دفتر وی طی ۱۰ سال گذشته مبالغی را از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا دریافت کرده است اما این مبالغ را کم توصیف کرد.
کرزی پس از آن این موضوع را مطرح کرد که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز یکشنبه فاش کرد که سازمان سیا ده‌ها میلیون دلار پرداخت‌های مخفیانه به دفتر ریاست جمهوری افغانستان داشته با بتواند نفوذ خود در این کشور را حفظ کند.
«نیویورک‌تایمز» با اشاره به استناد گفته‌های مشاوران کنونی و سابق رئیس‌جمهور افغانستان مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در یک دهه گذشته ده‌ها میلیون دلار پول نقد در چمدان، کوله‌پشتی و کیسه‌های خرید به دفتر «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان فرستاده است.
حامد کرزی که در فنلاند صحبت می‌کرد تاکید کرد کرد که دولت وی طی یک دهه گذشته مبالغی را از سازمان سیا دریافت کرده است اما این مقدار را «مقادیر کم» توصیف کرد.
وی در جمع خبرنگاران هلسینکی گفت: بله، دفتر امنیت ملی طی ۱۰ سال گذشته حمایت‌هایی را از آمریکا دریافت کرده است. این مبالغ ماهانه بوده و مقدار زیادی نبوده و برای اهداف مختلفی استفاده می‌شده است.
رئیس جمهور افغانستان گفت که مبالغی که از سازمان سیا دریافت می‌کرد برای اهداف مختلفی از جمله کمک به مجروحان، افراد بیمار، اجاره کردن منازل برای اهداف ویژه و اهداف دیگر بوده است.
کد مطلب: 28764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *