۰
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰

اظهارات جدید اولیانوف درباره زمان توافق نهایی برجام

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که احتمال دارد توافق نهایی بر سر احیای برجام هفته آینده محقق شود.
اظهارات جدید اولیانوف درباره زمان توافق نهایی برجام
به گزارش مردم سالاری آنلاین،میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در مصاحبه با خبرگزاری روسی "ایتارتاس" گفته است: «در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، توافق نهایی بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن است تا هفته آینده حاصل شود.»
نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین می‌گوید باید تا آخر هفته آینده منتظر ماند، زیرا پیش‌بینی این‌که اصلاحیه‌ها و مخالفت‌هایی ممکن است بروز کند، دشوار است.
اولیانوف گفت: «در صورت پیشرفت مطلوب شرایط، شاید تا هفته آینده توافق حاصل شود. اگرچه، این در صورتی ممکن است که همه کشورهای شرکت‌کننده در گفتگوهای وین با نسخه متنی که هماهنگ‌کنندگان اروپایی هشتم اوت ارائه کردند، موافقت کنند.»
اولیانوف در مصاحبه با ایتارتاس می‌گوید متن نهایی که در اختیار طرفین قرار گرفته است "متن اتحادیه اروپا نیست، بلکه متن تدوین شده توسط همه شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوهایی است که از آوریل گذشته ادامه داشته است".
او افزود که نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده می‌توانند گزینه‌هایی برای توافق پیشنهاد کنند، که این کار را کردند.
کد مطلب: 176382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *