۰
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
سازمان هواشناسی هشدار داد

بارش باران و وزش باد شدید در ۵ استان

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید موقتی درپنج استان هشدار داد و نسبت به اجتناب از سفرهای غیر ضروری توصیه کرد.
بارش باران و وزش باد شدید در ۵ استان
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی از پنجشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۲ مهرماه) خبرداد.
این شرایط جوی روز پنجشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی و جمعه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.
بر اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی به شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای جاده‌ای به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه می‌کند.
هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
کد مطلب: 176950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *