۰
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۰
مهمان پرست عنوان کرد:

همکاری ایران و ترکیه در مقابله با پ.ک.ک

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای برخی مقامات ترکیه در خصوص ارتباط تهران و ˈپ.ک .کˈ گفت: ایران و ترکیه در مقابله با فعالیت های تروریستی گروه ˈپ.ک.کˈ در کنار هم هستند و همکاری های خوبی در این زمینه در حال انجام است
ˈرامین مهمان پرستˈ شامگاه سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های ترکیه که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اخیر چند خبر از اظهار نظرات برخی مقامات ترکیه منتشر شده که باعث حساسیت هایی در افکار عمومی ایران شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اظهار نظر معاون نخست وزیر ترکیه در مجلس این کشور و سخنان وزیر کشور ترکیه، در نشست های دو روز اخیر من با مقامات این کشور مورد بحث قرار گرفت.
مهمان پرست ادامه داد: به نظر می رسد در خصوص این اظهار نظرات، دو مسأله وجود داشته باشد؛ نخست اینکه شاید این اظهارات اصلاً مطرح نشده باشد و رسانه ها منبع خبری مطمئنی نبوده اند و دیگر اینکه ممکن است نوع بیان اظهارات با ابهام همراه باشد و برداشت های نادرستی از آنها شده باشد.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که در این ملاقات ها این موضوع را مطرح کردم، پاسخ مقامات ترکیه این بود که اظهارات آنها به این شکل مطرح نشده و شاید ابهام داشته است.
مهمان پرست گفت: البته برخی هم گفتند که ممکن است برخی افراد اظهار نظرات شخصی خود را مطرح کرده باشند و سیاست رسمی دولت ترکیه مشخص است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ادعای وزیر کشور ترکیه در خصوص ارتباط ˈپ.ک.کˈ و ایران گفت: کشور ما قربانی تروریسم است و آن را به هر شکلی که باشد محکوم می کنیم.
وی ادامه داد: ایران و ترکیه در مقابله با فعالیت های تروریستی مانند ˈپ.ک.کˈ در کنار هم هستند و همکاری های خوبی در این زمینه در حال انجام است.
مهمان پرست تصریح کرد: اگر این اظهارات صحت داشته باشد، جای تعجب است. شاید علت آن دسترسی نداشتن به اطلاعات دقیق و درست بوده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در ملاقات با مقامات ترکیه در خصوص استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه نیز بحث و تبادل نظر شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما به دنبال برقراری امنیت در منطقه هستیم و ثبات و امنیت به نفع کشورهای منطقه است.
کد مطلب: 17731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *