۰
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۵

ابربدهکار بانکی واردکننده خودرو شد

واردات خــودرو پس از حرف و حدیث های فراوان در حال به سرانجام رسیدن است اما با خبرهایی که از بعضی واردکنندگان به گوش می رسد باید برای حاشیه های جدید آماده شویم. آســان موتور در این ســالها تحت مالکیت و مدیریت گرامــی هــا، واردات خودروهای هیوندای کره جنوبی را بر عهده داشت و اطلس خودرو نیز برای واردات محصولات کیاموتورز کره جنوبــی فرش قرمز پهن کــرده بود؛ اما دریافت کننده تسهیلات کلان، تنها از بانک اقتصاد نوین کیست؟
ابربدهکار بانکی واردکننده خودرو شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بانک مرکــزی به تازگی فهرســت اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بسیاری از بانکها را به روزرسانی کرده است؛ اقدامی که در راستای اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری بوده و نشان میدهد، در سه ماهه نخست سال، چه اشخاصی در میان بدهکاران کلان جای دارند. در این میان بررســی های خبرنــگار تابناک اقتصادی از لیســت منتشــره مرتبط با بانک اقتصاد نوین، نشان میدهد یکی از بدهکاران کلان بانک اقتصاد نویــن، در حوزه خودرو و واردات آن مشغول به فعالیت بوده است.
این بدهکار کلان بانکی، تنها از بانک اقتصادی نوین به دریافت ده فقره تسهیلات کلان اقدام کرده اســت. تسهیلاتی که برای دو شرکت خودرویی با نامهای آســان موتــور و اطلس خــودرو بوده و ذینفع واحد این دو شــرکت، شخصی به نام سید احمد گرامی است. آن طور که فهرســت بانک اقتصاد نوین نشان میدهد، در پایان خردادماه امسال، سید احمد گرامی برای شــرکت آســان موتور شش فقره وام دریافت کرده که مجموع آن، بیش از ۴۳۴ میلیارد تومان اســت که از این میزان، بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان، به عنوان بدهی غیرجاری مشــخص شده اســت. همچنین گرامی برای شــرکت اطلس خودرو چهار فقره تسهیلات از بانک اقتصاد نوین دریافت کرده که مجموع رقم دریافتی بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان است که از این میزان تسهیلات دریافتی، نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان آن بازگردانده نشــده و به عنوان بدهی غیرجاری معرفی شــده است؛ بنابراین، احمد گرامی به عنوان ذینفع واحد دو شرکت آسان موتور و اطلس خودرو، بر اساس آمار سه ماهه نخست سال جاری بانک مرکزی، بیش از ۵۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک اقتصاد نوین دریافت کرده اســت که از این میزان وام دریافتی، بیش از ۴۹۴ میلیارد تومان به شبکه بانکی (بانک اقتصاد نوین) بازنگشــته اســت. دریافت کننده تسهیلات ۵۵۵ میلیارد تومانی تنها از بانک اقتصاد نوین کیســت؟ این سوالی است که در روزهای منتهی به اعلام اسامی مجاز به واردات خودرو جای تامل بســیار دارد. سید احمد گرامی، ذینفع واحد دو شرکت آسان موتور و اطلس خودرو، شخصی است که سال هاست در حوزه واردات و صنعت خودرو فعالیت دارد.
منبع:آرمان امروز
کد مطلب: 177801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *