۰
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۰
عضو کمیسیون امنیت مجلس

تصاویر زندان اوین باید به صورت عمومی منتشر شود

وقایع اوین باید شفاف‌سازی شده و برای کشف حقایق دوربین ها بازبینی شود
عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث اخیر زندان اوین گفت: مردم ما بسیار بامعرفت بوده و پایبند و دوستدار نظام، انقلاب‌، منافع ملی و وطن‌شان هستند پس اگر در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند قطعا حمایت و مشارکت بیشتری خواهند داشت.
تصاویر زندان اوین باید به صورت عمومی منتشر شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه سال ۱۴۰۱ تصاویری از آتش‌سوزی زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در همین رابطه مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد در پی درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.
البته پس از این اتفاق رسانه ملی به سرعت تصاویری را از داخل زندان اوین پخش کرد و محسن منصوری به عنوان استاندار تهران با حضور به موقع در محل زندان، در مقام پاسخگویی به رسانه‌ها حاضر شد؛ اما هنوز برخی شائبه‌ها در فضای مجازی حاکی از آن است که این رخداد ابعاد وسیع‌تری دارد و به نوعی لازم است درباره آن شفاف سازی صورت بگیرد.
دوربین‌های اوین همه وقایع را ثبت می‌کنند
در همین رابطه محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: یکی از وظایف دوربین‌های مستقر در زندان اوین، رصد آنلاین رفتارها در چارچوب مقررات است و عمده کارکردی که دارد برای پیشگیری استفاده می‌شود؛ در وهله بعد چنانچه اتفاقی رخ دهد، اطلاعات ضبط شده را با مهارت‌های کارآگاهی، باید بازبینی کنند.
وی با بیان اینکه در رابطه با آتش‌سوزی زندان اوین، برای شفاف‌سازی و کشف حقایق بازبینی صورت خواهد گرفت گفت:تصاویر زندان اوین باید به صورت  عمومی منتشر شود. مردم ما بسیار بامعرفت بوده و پایبند و دوستدار  نظام، انقلاب‌، منافع ملی و وطن‌شان هستند پس اگر در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند قطعا حمایت و مشارکت بیشتری خواهند داشت.
از هر ابزاری برای نشر واقعیات اوین باید استفاده کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا بازبینی دوربین‌های مداربسته زندان و انتشار عمومی آن برای شفاف‌سازی در اذهان مردم جزو اولویت‌هاست گفت: بنده در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم ولی برای کشف واقعیت‌ها و ارائه گزارش به مقامات تصمیم‌گیر و قوه‌قضاییه بایستی بازبینی دوربین‌ها صورت گیرد  و البته از هر ابزار مشروعی برای پیدا کردن واقعیت‌ها بایستی استفاده کرد.
گفتنی است؛ قوه قضائیه اعلام کرده که در این حادثه هشت نفر از زندانیان جان باخته و ۶۱ نفر نیز مجروح شده‌اند.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 177821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *