۰
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۷

گزارشی از چهلمین روز درگذشت مهسا امینی

شهرستان سقز آرام است
در چهلمین روز از درگذشت مهسا امینی دختر کرد سقزی به رغم برگزاری مراسم توسط جمعی از مردم استان کردستان بر مزار وی این شهرستان در حال حاضر آرام است.
گزارشی از چهلمین روز درگذشت مهسا امینی
به گزارش مردم سالاری آنلاین،جمعی از مردم سقز روز چهارشنبه در مراسم چهلمین روز در گذشت مهسا امینی دختر کرد این شهرستان در آرامستان آیچی حاضر شده و پس از قرائت فاتحه و برگزاری مراسم بدون درگیری و تنش مزار وی را ترک کردند.
به رغم اینکه خانواده امینی روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرده بودند که هیچ گونه مراسمی برای چهلم دخترشان ندارند جمعی از مردم شهرستان سقز بر مزار مهسا امینی حاضر شدند.
برخی از شرکت کنندگان با پای پیاده و برخی هم با خودرو خود را به آرامستان آیچی محل دفن مهسا امینی رساندند.
برگزار کنندگان مراسم اگرچه منسجم و یکدست نبودند اما از مردم خواسته بودند که با هدف جلوگیری از ترافیک سنگین، پیاده در این مراسم شرکت کنند.
استاندار کردستان: آرامش کامل بر شهرستان سقز حاکم است
اسمایل زارعی کوشا استاندار کردستان که در شهرستان سقز مستقر است اظهار داشت: در چهلمین روز از فوت خانم مهسا امینی جمعیتی در حدود هشت هزار نفر از سقز و سایر شهرهای استان بر مزار وی گرد آمدند و در فضایی آرام این مراسم را برگزار و بدون هیچگونه تنش و درگیری قبرستان را ترک کردند.
وی گفت: عده ای اندک در بین جمعیت قصد  التهاب آفرینی داشتند و به سمت منازل مسکونی کارکنان ارتش حرکت کردند که با هوشیاری مردم با واکنش آنها  مواجه شده و بعد از درگیری جزئی و بدون دخالت نیروهای انتظامی، مردم به منازل خودشان بازگشتند.
استاندار کردستان تاکید کرد: در حال حاضر که ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه می باشد فضا در شهرستان سقز کاملا آرام و عادی است.
به دنبال تجمع مردم در آرامستان آیچی، عده ای فرصت طلب با سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، قصد داشتند مراسم را به اغتشاش تبدیل کنند که مردم مانع این کار شدند.
بعد از مراسم و در مسیر بازگشت از آرامستان آیچی به داخل شهر، شماری از شرکت کنندگان مردم را به حمله به مراکز نظامی و اداری از جمله فرمانداری سقز تحریک می کردند که با هوشیاری مردم این موضوع محقق نشد.
اندک افراد معترض بعد از مایوس شدن از همراهی مردم با سردادن شعار های هنجارشکنانه اقدام به آتش زدن چند لاستیک و یک کانکس کرده و از محل متواری شدند.
مراسم چهلمین روز درگذشت خانم مهسا امینی درحالی برگزار شد که رسانه های معاند و ضدانقلاب در خبرسازی های خود اعلام کردند ورودی های شهر سقز توسط نیروهای پلیس مسدود شده است، این درحالی است که بسیاری از جمعیت شرکت کننده در مراسم از نقاط مختلف شهرهای مجاور و با استفاده از خودروهای شخصی وارد سقز شده و دراین مراسم شرکت کردند.
این رسانه های معاند همچنین مدعی شدند که جو امنیتی شدیدی بر سقز حاکم است درحالی که جمعیت یاد شده بدون حضور پلیس در مراسم چهلم شرکت کرده و بدون کمترین مشکلی محل را ترک و به شهرها و منازل خود بازگشتند.
منبع:ایرنا
کد مطلب: 178548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *