۰
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۵

تاسف واشنگتن از قانون "دیما یاکولیف"

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به امضای قانون ضد آمریکایی دومای روسیه توسط پوتین، آن را به دلیل انگیزه‌های سیاسی دانست
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «پاتریک ونترل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای، از امضای قانون ضد آمریکایی «دیما یاکولیف» توسط «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ابراز تاسف کرد.
قانون «دیما یاکولیف» که بر مبنای آن اتباع آمریکایی‌ نمی‌توانند کودکان روسیه را به فرزندی بگیرند، روز چهارشنبه۲۶ دسامبر با ۱۴۳ رای موافق و بدون هیچ گونه مخالف در مجلس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای پارلمان روسیه) تصویب شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز این قانون جنجالی را امضا کرد.
این تصمیم بر روی صدها خانواده آمریکایی که تلاش می‌کنند کودکان روسی را به فرزند خواندگی بگیرند تاثیر خواهد گذاشت.
ونترل اظهار امیدواری کرد دولت روسیه اجازه دهد روند قانونی فرزندخواندگی برای کودکانی که تاکنون خانواده‌های آمریکایی خود را ملاقات کرده و با آنها پیوند عاطفی برقرار کردند، انجام شود.
وی درادامه با طرح مسائل همیشگی علیه روسیه افزود: «این قانون همچنین کار را برای همکاری سازمان‌های غیر دولتی روسی و آمریکایی در موضوعاتی از قبیل دفاع از حقوق بشر، دولت باز و شفافیت انتخابات سخت می‌کند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که آمریکا هنوز به توسعه جامعه مدنی و روند دموکراتیک در سراسر جهان از جمله روسیه متعهد است.
ونترل با سیاسی خواندن این قانون گفت: «تصمیم دولت روسیه با انگیزه سیاسی امکان فرزندخواندگی کودکان روسی که اکنون تحت مراقبت موسسات هستند، کاهش می‌دهد.»
پوتین پیش از این گفته بود که در این مساله طرف آمریکایی رفتار چالش برانگیزی دارد و احکامی هم که در عرصه جرایم مربوط به کودکان روسی فرزندخوانده در آمریکا صادر می شود، از نظر حقوقی بی اساس هستند.
کد مطلب: 17978
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *