۰
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰
در صورت تصویب مجلس

همه جوانان مشمول می‌توانند از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس به دنبال تصویب طرحی است که بر اساس آن وام ازدواج و فرزند آوری به تمامی جوانان مشمول تعلق گرفته و جامعه یک میلیونی را شامل می‌شود.
همه جوانان مشمول می‌توانند از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،محسن دهنوی ، با اشاره به تصویب دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: مجلس در قانون جمعیت و خانواده تسهیلاتی را برای کمک به ازدواج و تشویق فرزندآوری پیش بینی کرده بود منتهی به دلیل وجود یک سری خلاءهای قانونی جمعیت زیادی از جوانان امکان دریافت این تسهیلات را نداشتند.
وی توضیح داد: مشمولان غایب نظام وظیفه و یا آنهایی که بدهی بانکی و بدهی مالیاتی داشتند نمی‌توانستند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند. ما در این طرح دوفوریتی به دنبال این هستیم که این ممنوعیت قانونی برداشته شود و همه جوانان بتوانند از تسهیلات فرزندآوری و ازدواج استفاده کنند.
نماینده تهران اضافه کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح ممنوعیت‌های موجود در قوانین دیگر که مانع دریافت وام ازدواج و وام فرزندآوری می‌شد، برداشته خواهد شد و بر اساس آن جمعیت یک میلیونی باقیمانده از جوانان می‌توانند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری برخوردار شوند. منابع اعطای این تسهیلات هم در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری دیده شده است.
دهنوی مجددا توضیح داد: اگر این طرح تصویب شود همه مشمولان در قانون جوانی جمعیت و قوانین عادی می‌توانند وام ازدواج و فرزندآوری بگیرند و هیچ قانون دیگری مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود. یعنی اگر کسی مشمول غایب نظام وظیفه هم بود باید وام ازدواج و فرزندآوری بگیرد.
این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت که کلیات این طرح هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود که در صورت تصویب کلیات مجلس وارد جزئیات خواهد شد.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 180020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *