۰
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰

وظایف «مراکز مثبت زندگی» افزایش می‌یابد

درحالی حدود 2 سال از ایجاد مراکز مثبت زندگی در راستای ارائه بهتر خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف می‌گذرد که اکنون معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان از بازنگری دستورالعمل اجرایی این مراکز خبر می‌دهد چراکه بر اساس این بازنگری قرار است وظایف جدیدی به مراکز مثبت زندگی سپرده شود.
وظایف «مراکز مثبت زندگی» افزایش می‌یابد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سیدحسین خادم حسینی درخصوص بازنگری دستورالعمل اجرایی مراکز مثبت زندگی که دو سال از عمر فعالیت آنها می‌گذرد، اظهار کرد: مراکز مثبت زندگی مراحل تجربی را طی کردند. این مراکز دارای نقاط ضعفی بودند که بررسی دستورالعمل آنها احساس می‌شد.
وی با بیان اینکه دستورالعمل شیوه‌نامه اجرایی مراکز مثبت زندگی شامل یک دستورالعمل و ۶ شیوه‌نامه است، گفت: دستورالعمل مادر در کمیته تخصصی اول مراحل بررسی و تصویب خود را طی کرده و برای ارائه به شورای معاونان سازمان برای تصویب نهایی آماده است.
معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور افزود: ۶ شیوه‌نامه ضمیمه این دستورالعمل و مراحل بررسی و تصویبش در کمیته تخصصی در حال طی شدن است. یکی از شیوه‌نامه‌ها، نظارت و رتبه بندی مراکز مثبت زندگی است که مراحل تصویب خود را طی کرده‌ است. همچنین چهار شیوه‌نامه دیگر در نوبت طرح در کمیسیون تخصصی است که به زودی به سرانجام خواهند رسید. البته شیوه‌نامه مناسب‌سازی نیاز به طرح در کمیته تخصصی ندارد، زیرا ابلاغیه از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
خادم حسینی درخصوص تفاوت دستورالعمل قبلی با دستورالعمل جدید مراکز مثبت زندگی بیان کرد: در بازنگری دستورالعمل اجرایی قرار است وظایف جدیدی به مراکز مثبت زندگی سپرده شود. طبیعتا این وظایف باید در دستورالعمل دیده می‌شد. از ابتدا هم مراکز مثبت زندگی به عنوان بهزیستی‌های کوچک در محلات دیده شده بود، اما در مرحله اولیه در نظر گرفته شده بود که مراکز، خدمات کمتری را با توجه به اینکه در ابتدای فعالیتش بود ارائه دهد.
وی یادآور شد: اکنون با گذشت دو سال توانمندی‌های مراکز مثبت زندگی بیشتر مشخص شده و حالا اعتماد بیشتری جلب شده است. همچنین شیوه‌های عملکردی سازمان تغییر کرده و احساس کردیم می‌توان فعالیت‌های بیشتری به مراکز بسپاریم.
کد مطلب: 180071
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *