۰
چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

سیل بیماری‌های تنفسی در کودکان به دلیل آلودگی هوا

آمیتیس رمضانی گفت: از آنجایی که بخاطر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کودکان در جامعه حضور نداشتند ایمنی جمعی آنها در برابر ویروس‌های تنفسی پایین آمده بنابراین اکنون بسیاری از کودکان مبتلا به ویروس‌های تنفسی هستند.
سیل بیماری‌های تنفسی در کودکان به دلیل آلودگی هوا
به گزارش مردم سالاری آنلاین، آمیتیس رمضانی، متخصص عفونی انستیتو از افزایش بیماری‌های تنفسی در کودکان خبر داد و گفت: درحال حاضر آنفلوانزا بیشترین بیماری است که کودکان به آن مبتلا می‌شوند و تبعا آلودگی هوا در تسریع گردش ویروس نیز تاثیر بسزایی دارد. هنوز هم بعد از گذشت 3 سال از کرونا در زمینه بیماری کودکان مشکل داریم تا بزرگسالان چون بخاطر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در جامعه حضور نداشتند، مدرسه نرفتند به همین دلیل تماس آنها با محیط کمتر بوده و ایمنی جمعی آنها در برابر ویروس‌های تنفسی پایین آمده بنابراین اکنون بسیاری از کودکان مبتلا به ویروس‌های تنفسی هستند.
او با اشاره به نقش آلودگی هوا در افزایش بیماری‌های تنفسی عنوان کرد: اگر هوا تمیز باشد، اکسیژن جریان داشته باشد طبیعتا فراوانی ویروس کمتر می‌شود اما الان با این وضع آلودگی هوا ویروس بیشتر می‌چرخد و مردم به ویژه کودکان گرفتار آن می‌شوند. دفعات زیاد ویروس‌ها زمینه‌ای برای عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌کند به خصوص اینکه اگر درمان در مرحله اول مشکل داشته باشد و از کورتون و آنتی بیوتیک بی‌رویه استفاده شود.
رمضانی ادامه داد: اثرات آلودگی هوا در بزرگسالان به شکل سردرد، سرگیجه و حالت تهوع بروز پیدا می‌کند اما در کودکان به شکل بیماری‌های تنفسی است که حتی می‌تواند در دراز مدت باعث سرطان شود یعنی همین تماس مستقیم با آلاینده‌ها احتمال سرطان را افزایش می‌دهد. به طورکلی آنچه الان بیشتر متوجه کودکان است این است که آلودگی هوا باعث شده بدن آنها آماده دریافت ویروس‌های مختلف تنفسی شود.
این متخصص عفونی درخصوص وضعیت دارو عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم وضعیت کمبود دارو بهتر شده است.
کد مطلب: 182118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *