۰
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
فراموشي شکست تلخ با پيروزي بزرگ در روزهاي پرحاشيه فوتبال

يوزها با شکار اژدها به جام جهاني برگشتند

بعدازظهر جمعه چهارم آذرماه، روزي همراه با اشک و لبخند و احساسات متناقض براي مردم ايران بود که هم از اتفاقات اخير در کشور ناراحت بودند و هم از برد تيم ملي شادمان شدند. يوزهاي تيم ملي فوتبال ايران با دو گل ولز را که لقبش اژدهاست شکست دادند تا اميدهايشان براي صعود به دور دوم بيشتر شود. حالا ايران قطعا با يک برد در مقابل آمريکا مي تواند به مرحله دوم صعود کند اما اگر خوش شانس باشد با توجه به بازي انگليس و آمريکا که بامداد امروز (شنبه) به پايان رسيده، شايد بتواند با يک مساوي هم صعود کند. 
يوزها با شکار اژدها به جام جهاني برگشتند
گروه ورزشي – محمدحسين يزدي: بعدازظهر جمعه چهارم آذرماه، روزي همراه با اشک و لبخند و احساسات متناقض براي مردم ايران بود که هم از اتفاقات اخير در کشور ناراحت بودند و هم از برد تيم ملي شادمان شدند. يوزهاي تيم ملي فوتبال ايران با دو گل ولز را که لقبش اژدهاست شکست دادند تا اميدهايشان براي صعود به دور دوم بيشتر شود. حالا ايران قطعا با يک برد در مقابل آمريکا مي تواند به مرحله دوم صعود کند اما اگر خوش شانس باشد با توجه به بازي انگليس و آمريکا که بامداد امروز (شنبه) به پايان رسيده، شايد بتواند با يک مساوي هم صعود کند. 
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بازي ايران و ولز در شرايطي برگزار مي شد که يک روز قبل، روز پنجشنبه، وريا غفوري بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال ايران بازداشت شد که اين موضوع بازتاب گسترده اي در شبکه هاي اجتماعي داشت. وريا غفوري روز پنجشنبه هنگام تمرين تيم فوتبال فولاد خوزستان، «به دليل اهانت و تخريب تيم ملي فوتبال و تبليغ عليه نظام» با حکم قضايي بازداشت شد. 
همان روز در کنفرانس شب قبل از بازي ايران و ولز، کارلوس کي روش و مهدي طارمي بار ديگر بر غير سياسي بودن ورزش تاکيد کردند و گفتند که به جام جهاني آمده اند تا به فوتبال فکر کنند. هرچند همچنان پروفايل بسياري از بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران در ابراز همدردي با مردم ايران سياه رنگ است، اما عکسهاي مملو از شادي و خنده آنها، به مذاق مردم خوش نيامده بود. حتي وقتي سرود ملي جمهوري اسلامي را پيش از بازي با انگلستان نخواندند مورد حمله تند روزنامه کيهان قرار گرفتند که آنها را بي غيرت توصيف کرد. شايد همين حملات پس از شکست سنگين در مقابل انگليس بود که موجب شد اين بار در بازي مقابل ولز، بازيکنان تيم ملي يکصدا سرود ملي را بخوانند. اما صرفنظر از اين موضوعات که مجموعه اي احساسات متناقض را براي مردم و طرفداران تيم ملي ايجاد کرده بود، بازي درخشان تيم ملي فوتبال ايران در مقابل ولز که يکي از بهترين بازيهاي سالهاي اخير تيم ملي بود، موجب شد لبخند بر لبان همگان نقش ببندد و اين اميد را ايجاد کند که روزهايي آرامتر و بهتر را تجربه کنيم تا بيش از اينها از برد تيم ملي فوتبال ايران لذت ببريم.  
ايران در مقابل ولز که بازي اول خود را در مقابل آمريکا با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسانده بود، با پنج تغيير به ميدان آمدند و به جاي عليرضا بيرانوند، صادقي محرمي، روزبه چشمي، علي کريمي و عليرضا جهانبخش، به ترتيب سيد حسين حسيني، رامين رضاييان، سعيد عزت الهي، سردار آزمون و علي قلي‌زاده در ترکيب اصلي قرار گرفته بودند. 
ايران در اين بازي، تيم برتر ميدان بود و سه يار تيرک دروازه حريف را به لرزه درآورد؛ دو بار توسط سردار آزمون و يک بار توسط قليزاده. يک بار هم در نيمه اول گل قليزاده آفسايد اعلام شد. اما پس از اخراج دروازه بان ولز در آخرين دقايق بازي که موقعيت صددرصد گل را از مهدي طارمي گرفت، ايران حملات خود را افزايش داد و در آخرين دقايق وقتهاي تلف شده بازي، در دقايق 99 و 101 توسط دو بازيکني به گل رسيد که کمتر کسي تصور مي کرد: روزبه چشمي و رامين رضاييان. 
در اين بازي، درصد مالکيت توپ، 38 به 62 به سود ولز بود اما ساير آمارها به سود ايران بود: 
تعداد شوت: ايران 21 - 10 ولز
تعداد شوت در چارچوب: ايران 6 - 3 ولز
تعداد کرنر: ايران 7 - 2 ولز
در تعداد پاس هم ولز برتر بود: ايران 298 - 502 ولز
جالب اين است که دو گل ايران در اين بازي به عنوان ديرهنگام ترين گل‌هاي تاريخ جهاني ثبت شد. هر سه گل ديرهنگام جام جهاني در اين جام توسط بازيکنان ايران به ثمر رسيده است. گل دوم مهدي طارمي به انگليس در دقيقه 13+90، گل رامين رضاييان به ولز در دقيقه 11+90 و گل روزبه چشمي به ولز در 8+90 به ثمر رسيده‌اند. بعد از اين سه گل، گل دقيقه 7+90 نيمار به کاستاريکا در جام جهاني 2018 چهارمين گل ديرهنگام تاريخ جام جهاني است.
کي‌روش: غرور و اعتبارمان را پس گرفتيم
کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بعد از پيروزي 2 بر صفر ايران برابر ولز در نشست خبري در پاسخ به اين سوال که آيا فکر مي‌کند تيمش بتواند به مرحله حذفي مسابقات صعود کند آن هم با توجه به اينکه مقابل تيم قوي مانند آمريکا بازي دارد؟ گفت: ما امروز بازي خيلي خوبي را داشتيم. همه نشان دادند که از شخصيت بالايي برخوردار هستند و اين ويژگي تيم ما هست. يک حس همبستگي و وحدت در تيم ما قابل مشاهده بود و همانطور که بايد، ظاهر شديم. به ريشه خودمان برگشتيم. بعد از بازي اول لازم بود به ريشه خودمان برگرديم. مي‌بايست همه آن روز را از ذهن خودمان بيرون مي‌کرديم و روي فوتبال تمرکز مي‌کرديم. نکته ديگر اين که بايد روي احساسات بد بازي قبل غلبه مي‌کرديم. به بازيکنانم گفتم که فوتبال داراي لحظات مختلف است و فقط برد و باخت نيست. گاهي ممکن است ببازيد و کرامت شما زير سوال برود اما طبيعتا در اولين بازي غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتي بود که غرورمان را برگردانيم و کرامت خودمان را به دست بياوريم و بتوانيم يک نتيجه خوب را به دست بياوريم و مرهمي بر زخم خودمان بگذريم و اعتبارمان را پس بگيريم و فوتبالي که در درون روح و ذهن ما است، به نمايش بگذاريم.
وي ادامه داد: اين کار ساده‌اي نبود. به نظرم خوب بازي کرديم و شايسته اين برد بوديم. اگر چه ولز هم تيم دردسر سازي بود و مستقيم بازي مي‌کرد. بازيکنان سريعي داشتند و احتياج به تمرکز بسيار زيادي بود. سعي کرديم بازي را کنترل کنيم و فرصت‌هايي را ايجاد کرديم. قاعدتا بايد گل‌هاي زيادي را ثبت مي‌کرديم. زودتر نتوانستيم گل بزنيم. مهم اين بود که دست آخر توانستيم مسير مناسب را ادامه دهيم. طبيعتا اين يک برد است و سه امتياز گرفتيم و به معني اتمام کار نيست. هنوز همه شانس صعود در بازي اخر را دارند. کي‌روش گفت: بايد از طرفداران ولز و ايران تشکر کرد، چرا که به فوتبال احترام گذاشتند. اين فوتبال فضايي براي خوشحالي بود و خوشحالم بازي به اين شکل با حضور تماشاگران و طرفداران پيش رفت. اين برد يک هديه به طرفداران فوتبال در ايران و به مردم ايران بود.
وي درباره طرفداران ايران در استاديوم و اتحاد و همدلي آن‌ها براي تشويق تيم ملي به نمايندگي از طرف مردم ايران گفت: اين امر خيلي مهم بود. با توجه به سال‌هاي زيادي که در فوتبال ايران بودم، امروز احساس کردم که در يک استاديوم فوتبال واقعي هستم. تيم ولز ديوار قرمز ناميده مي‌شود و لازم بود هواداران خودمان را ببينيم. بايد تبريک بگويم. نود دقيقه لذت را شاهد بوديم. خوشحالي و افتخار براي هر دو تيم را شاهد بوديم. به عنوان ايران خوشحال هستيم. فکر مي‌کنم طرفداران تيم ولز هم به تيم خودشان افتخار مي‌کنند چرا که تلاش کردند فوتبال را ببرند.
 
دبيركل حزب مردم‌سالاري با تبريك پيروزي تيم ملي فوتبال ايران:
درود بر غيرت شيرمردان ما و شرم براي كيهان‌نشينان
 و دوستداران شكست ايران!
مصطفي کواکبيان، دبيرکل حزب مردم‌سالاري در توئيتر نوشت: پيروزي ارزشمند ‫تيم ملي فوتبال ايران‬ مبارک باد. همه دلسوزان کشور بايد غيرت شيرمردان ما را ارج نهند. البته شرمندگي هم ماند براي ‫كيهان‌نشيناني که اين بازيکنان غيور را بي‌غيرت ناميدند! و هم خجالت براي افرادي که تمايل به شکست ايران در برابر تيم‌هاي خارجي دارند. به اميد پيروزي جمهوري اسلامي ايران 
در بازي با آمريکا.‬‬‬‬
کد مطلب: 181721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *