۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی استان تهران هشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری و سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش آلاینده‌های جوی به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی استان تهران از چهارشنبه تا جمعه (۱۶ تا ۱۸ آذر) خبر داد.
بر اثر این مخاطره جوی انباشت نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری ازآسیب‌های ناشی از این مخاطره اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال، مدیریت تردد خودروهای آلاینده و انجام اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط را توصیه می‌کند.
هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
کد مطلب: 183041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *