۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷
سیدحسن خمینی:

روحانیون راجع به مسائل فرضی صحبت می‌کنند

یادگار امام گفت: انتقادی به روحانیون وارد است و می گویند، «مردم هزار مشکل دارند و شما راجع به این صحبت می کنید که اگر به کره ماه رفتیم به سمت کدام طرف نماز بخوانیم؟!» این سخن یعنی راجع به مسائل فرضی صحبت می کنید. البته یک وقت هست که بیان اینها برای این است که قدرت علمی خود را به کسی نشان بدهید که در آن صورت عیب ندارد، ولی وقتی کسی می خواهد پژوهش کند، پژوهش باید راجع به درد امروز جامعه باشد.
روحانیون راجع به مسائل فرضی صحبت می‌کنند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،یادگار امام با اشاره به اینکه ۱۶ آذر روز بزرگی در تاریخ ایران است و اتفاق مهمی در آن افتاده است، گفت: در مجموعه مؤسسه و پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، باید یک مقدار از پرداختن به امور انتزاعی فاصله بگیریم و وار بحث های عینی تر شویم.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامیداشت روز ۱۶ آذر، گفت: ۱۶ آذر روز بزرگی در تاریخ ایران است و اتفاق مهمی در آن افتاده و امیدواریم راه مبارزه با استعمار و استبداد در جامعه ما همواره زنده بماند.
سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه باید از تمام توان پژوهشکده در راستای بحث های روز استفاده کرد، گفت: انتقادی به روحانیون وارد است و می گویند، «مردم هزار مشکل دارند و شما راجع به این صحبت می کنید که اگر به کره ماه رفتیم به سمت کدام طرف نماز بخوانیم؟!» این سخن یعنی راجع به مسائل فرضی صحبت می کنید. البته یک وقت هست که بیان اینها برای این است که قدرت علمی خود را به کسی نشان بدهید که در آن صورت عیب ندارد، ولی وقتی کسی می خواهد پژوهش کند، پژوهش باید راجع به درد امروز جامعه باشد.
وی ادامه داد: در مجموعه مؤسسه و پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، باید یک مقدار از پرداختن به امور انتزاعی فاصله بگیریم و وارد بحث های عینی تر شویم. پژوهشکده باید سنگری برای دفاع در برابر مشکلات، شبهات و هجمه ها تبدیل شود؛ کار انتزاعی را دیگران هم می توانند انجام بدهند. این مجموعه باید تلاش کند به اینکه پیش برود و از امام دفاع کند؛ اصلا ساختار با این هدف شکل گرفته که از موضوع روز یک مقداری یشتر بگویند. البته تلاش هایی در این زمینه شده، ولی باید جدی تر باشد. پایان نامه ها باید از حالت انتزاعی بیرون بیاید و وارد عرصه های عینی شوند. در این زمینه قبلا طرح هایی بود که از بیرون مجموعه هم بتوانیم استفاده کنیم.
وی اظهار داشت باید امامِ روزگار خودمان را بیان کنیم. کارهایی که شده و اتفاقات بزرگی که افتاده را در نظر بگیریم و ان شاء الله به نقاط خوب هم برسیم. من جا دارد از آقای دکتر قلی زاده تشکر کنم و آرزوی موفقیت برای آقای دکتر مقدم داشته باشم و تشکر کنم از اینکه این مسئولیت را قبول کردند و امیدوارم باشم که بقیه دوستان هم کمک کنند و مسیری که در پژوهشکده هست را با همت بیشتری پیش ببرند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد قلی زاده، رئیس سابق پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، نیز در این مراسم گفت: در کنار فلسفه و روانشناسی، باورها چیزهایی هستند که در بنیان انسان ها حضور دارند و شاید چیزی در روز جزا بتوانم بیان کنم این باشد در جایی متعلق به حضرت امام حضور داشته ام. کارهایی که ما انجام داده ایم هم در معرض همه هست.
وی با تشکر از اعضای هیأت علمی و کارکنان پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، افزود: از دید من کسانی می توانند اینجا کار کنند که به اسلام، انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب باور داشته باشند. این باور هست که می تواند اینجا را متحول کند و جلو ببرد. اگر این باور نباشد، تردید ندارم که راه به جایی نخواهیم برد.
منبع:جماران
کد مطلب: 183067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *