۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵

بنزین سوپر چه زمانی به جایگاه‌های سوخت بازمی‌گردد؟

جایگاه‌های سوخت کشور در روزهای اخیر با چالش کمبود بنزین سوپر مواجه شده‌اند. برخی از جایگاه‌داران علت بروز این بحران را به آغاز تعمیرات در پالایشگاه شازند نسبت می‌دهند. رئیس کانون انجمن‌های جايگاه‌داران با تائید کمبود بنزین سوپر این را هم افزود که تمرکز روی تولید بنزین معمولی هم ازجمله عوامل بروز افت انواع دیگر بنزین به حساب می‌آید.
بنزین سوپر چه زمانی به جایگاه‌های سوخت بازمی‌گردد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌‌ها به چالش جدید رانندگان تبدیل شده است. علت نایابی این محصول را می‌توان به اختلال یکی از واحدهای عملیاتی بنزین سوپر پالایشگاه شازند نسبت داد. چراکه بخش عمده‌ای از تامین سوخت  تهران در این پالایشگاه صورت می‌گیرد.
به گفته مجید رجبی‌، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند، قرار بود امروز تعمیرات تمام و توزیع بنزین سوپر از سرگرفته شود. اما با پیگیری‌های تجارت‌نیوز گویا هنوز بنزین سوپر به جایگاه‌ها نرسیده و زمان مشخصی برای تامین این محصول تعیین نشده است.
چرا بنزین سوپر نیست؟
همایون صالحی، رئیس کانون انجمن‌های جايگاه‌داران، عنوان کرد: از آن‌جایی که کشور با ناترازی تولید و مصرف مواجه است؛ تامین بنزین معمولی در اولویت قرار دارد. میزان تولید بنزین معمولی در کشور 103 میلیون لیتر و مصرف به 105میلیون لیتر در روز می‌رسد.
وی ادامه داد: به‌رغم وجود امکان عرضه بنزین سوپر، جایگاه‌ها فاقد سوخت هستند و بازگشت به روند معمولی زمان‌بر است. چراکه کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار دارد.
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد با تکمیل تعمیرات در پالایشگاه شازند سوخت به جایگاه‌ها تزریق شود. البته زمان دقیقی برای عرضه این سوخت نمی‌توان مشخص کرد.
بر اساس این گزارش، اخیراً هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس، چندی پیش در گفتگو با ایسنا بیان کرد: امسال و سال آینده مشکل سوخت نخواهیم داشت. اما با این اوصاف به نظر می‌رسد زنگ خطر تامین سوخت به صدا درآمده است.
به‌رغم چنین شرایطی برخی اخبار از صادرات بنزین 29 سنتی حکایت می‌کنند در حالی که قیمت بنزین فوب خلیج فارس 60 دلار اعلام شده است.
فروش سوخت با این نرخ به نوعی ارزان‌فروشی به حساب می‌آید که هنوز هیچ نهادی، مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 183102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *