۰
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵

دیدار مخفیانه رئیس سیا با زلنسکی و حمایت آمریکا از بازپس گیری کریمه

رئیس سیا،اواخر هفته گذشته به طور مخفیانه از کی یف بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد برنامه های احتمالی روسیه مطلع سازد.
دیدار مخفیانه رئیس سیا با زلنسکی و حمایت آمریکا از بازپس گیری کریمه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس سازمان سیا هفته گذشته مخفیانه با رئیس جمهوراوکراین، ولادیمیر زلنسکی در کیف ملاقات کرد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع دولت آمریکا مدعی شد، ویلیام برنز، رئیس سیا، اواخر هفته گذشته به طور مخفیانه از کی یف بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد برنامه های احتمالی روسیه مطلع سازد.
در نشریه آمده است: " برنز اواخر هفته گذشته مخفیانه از پایتخت اوکراین بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد فرضیات خود در مورد برنامه های نظامی روسیه در هفته ها و ماه های آینده مطلع سازد.
به گفته افراد مطلع، زلنسکی و مقامات ارشد اطلاعاتی اوکراین درباره مدت زمانی که کی‌یف می‌تواند روی کمک‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی پس از کسب رای اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا حساب کند، بحث کردند.
به گفته این نشریه، زلنسکی و دستیارانش با این تصور که حمایت دولت بایدن از کی یف کاهش نخواهد یافت و مکانیسم تامین مالی اضطراری حداقل تا ماه جولای یا آگوست ادامه خواهد داشت، از نشست خارج شدند. در عین حال، به گفته منابع، کی یف در مورد چشم انداز یک بسته کمک اضافی چند میلیارد دلاری که قرار است توسط کنگره تصویب شود، چندان مطمئن نیست.
واشنگتن نتوانست رضایت آلمان را برای انتقال تانک به اوکراین جلب کند
رئیس پنتاگون نتوانست موافقت بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان را با انتقال تانک های آلمانی به اوکراین کسب کند.
سی ان ان به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش می دهد که لوید آستین، رئیس پنتاگون نتوانست موافقت بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان را با انتقال تانک های آلمانی به اوکراین کسب کند..
منابع به این کانال گفتند که این موضوع هنوز پیش از نشست روز جمعه در رامشتاین حل نشده است و "تعجب‌آور خواهد بود" که اگر آلمان با وجود تلاش‌های وزیر دفاع آمریکا نظر خود را تغییر دهد.
یک مقام ارشد دولت بیان کرد که آلمان تنها به شرط اقدامی مشابه از طرف آمریکا حاضر است با ارائه تانک ها به کی یف موافقت می کند و نمی خواهد گزینه های دیگر را بررسی کند.
این کانال تلویزیونی گزارش می دهد که خواسته های آلمان موجب عصبانیت افزون دولت رییس جمهوری بایدن شده است.
این مقام آمریکایی بیان کرد: "این احمقانه است. آنها (مقامات آلمانی) فکر می کنند که این یک چیز است، اما اینطور نیست. به نظر نمی رسد آنها تفاوت را درک کنند."
خود پنتاگون بارها عدم تمایل به ارسال تانک های آبرامز به اوکراین را به دلیل هزینه نگهداری آنها مطرح کرده است.
همانطور که رویترز روز قبل گزارش داده بود، رئیس وزارت دفاع آمریکا در دیدار با همتای آلمانی خود قصد داشت در موضوع تامین خودروهای جنگی بر او "فشار" بیاورد.
آلمان تاکنون از تحویل لئوپارد 2 به اوکراین خودداری کرده است. در روزهای اخیر، فشار بر اولاف شولز صدراعظم در این زمینه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. چندین سران کشورهای اتحادیه اروپا علناً از او خواسته اند که این تصمیم را بپذیرد.
پنتاگون: آمریکا از عملیات احتمالی اوکراین در کریمه حمایت خواهد کرد
معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در صورت انجام عملیات اوکراین در کریمه، به حمایت تسلیحاتی از ارتش این کشور ادامه خواهند داد.
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در صورت انجام عملیات اوکراین در کریمه، ایالات متحده به حمایت تسلیحاتی از ارتش اوکراین ادامه خواهد داد.
وی در نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین مبنی بر اینکه با تسلیحات تامین شده از سوی آمریکا علیه کریمه عملیات انجام خواهد داد، گفت: کریمه سرزمین اوکراین است ایالات متحده برای مدت طولانی موضع خود را در این زمینه حفظ کرده است.
سینگ گفت: «ما از اوکراینی‌ها برای بازپس گیری سر زمین‌های شان بدون توجه به ابزار یا سلاح‌هایی که استفاده می‌کنند، حمایت خواهیم کرد. ما از ابتدا در بیان این موضوع کوتاهی نکرده ایم».
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار آناتولی مبنی بر این‌که آیا آنها تاکتیک و توصیه‌هایی به ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری کریمه می‌دهند یا خیر؟، گفت: آن‌ها هیچ فشاری بر ارتش اوکراین در مورد نحوه انجام عملیات خود وارد نکرده‌اند و این تصمیم اوکراین خواهد بود. کریمه بخشی از اوکراین است. ما از ابتدا این را تصریح کرده‌ایم. این بخشی از کشور آن‌هاست که توسط روسیه در سال 2014 به طور غیرقانونی اشغال شده است».
بسته کمکی جدید 2.5 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
دولت آمریکا از ارائه بسته کمکی نظامی جدید به ارزش 2.5 میلیارد دلار به اوکراین خبر داد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با بسته کمکی جدید به ارزش 2.5 میلیارد دلار، دولت برای سی‌امین بار تسلیحات و تجهیزات را در اختیار اوکراین قرار داد.
وی درباره جزئیات بسته کمکی جدید اظهار داشت: این بسته شامل صدها وسیله نقلیه زرهی از جمله نفربر زرهی استرایکر، خودروهای رزمی پیاده نظام برادلی، خودروهای ضد مین و خودروهای چرخدار چند منظوره با قابلیت تحرک بالا است.
بلینکن با اعلام اینکه پدافند دفاع هوایی اونجر (Avenger) نیز در قالب این بسته کمکی جدید در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد که مهمات برای سامانه‌های پدافند هوایی (NASAMS) که آمریکا قبلا ارسال کرده بود نیز ارائه خواهد شد.
کد مطلب: 187306
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *