۰
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

منتظر طلای ۲۰۰۰ دلاری باشیم؟

قیمت طلا امروز(جمعه) ثابت ماند اما در مسیر پنجمین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت، زیرا کاهش ارزش دلار و امید به افزایش آهسته‌تر نرخ بهره آمریکا جذابیت شمش امن را افزایش داده است.
منتظر طلای ۲۰۰۰ دلاری باشیم؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۶ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۹۲۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.
بر اساس نظرسنجی رویترز، فدرال‌رزرو آمریکا پس از افزایش ۲۵ واحدی در هر یک از دو جلسه سیاست‌گذاری آتی خود به چرخه انقباض خود پایان خواهد داد و احتمالاً نرخ بهره را حداقل تا پایان سال ثابت نگه خواهد داشت.
ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG اظهار کرد که این امکان وجود دارد که طلا در سال جاری به ۲۰۰۰ دلار برسد اما برای آن باید شاهد تغییر لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو باشیم تا انتظارات فعلی افزایش نرخ بازار را تأیید کنیم.
برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central در سنگاپور گفت: نشانه هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ایالات‌متحده احتمالاً به سمت رکود می‌رود و این به نفع طلا است زیرا از لحاظ تاریخی از طلا حمایت می‌کند. داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات‌متحده بیشترین کاهش را در یک سال گذشته داشته و اقتصاد کلی را در مسیر رشد ضعیف‌تری قرار داده است.
شاخص دلار برای دومین افت هفتگی متوالی پیش رفت و شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۹۴ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۳۲ دلار و ۲۵ سنت رسید، پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۴۸ دلار و ۲۸ سنت رسید و هر دو فلز برای دومین هفته متوالی نزولی پیش رفتند.
کد مطلب: 187313
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *