۰
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

آموزش و پرورش: به شدت نگران تعطیلی مدارس هستیم

محمد محمدی؛ مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تبعات ادامه‌دار شدن تعطیلی مدارس برای دانش‌آموزان اظهار کرد: عمیقاً نگران وضعیت تعطیلی مدارس هستیم! در شهر تهران با کوچکترین سرما یا آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنند که این وضعیت برای دانش‌آموزان دبستانی مشکلات جدی ایجاد می‌کند.
آموزش و پرورش: به شدت نگران تعطیلی مدارس هستیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به شدت برای وضعیت تعطیلی مدارس شهر تهران نگرانیم، گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون مکاتبات متعدد محرمانه‌ای داشته و با مراجع ذیصلاح درباره تبعات تعطیلی مدارس گفت‌وگو کردیم.
تسنیم نوشت: دانش‌آموزان در شرایطی وارد ماه بهمن شدند که تمام ماه گذشته (دی) و چند هفته‌ای از ماه‌های قبلتر را هم به مدرسه نرفتند!
کارشناسان بسیاری ادامه تعطیلی مدارس را در نهایت به ضرر دانش‌آموزان می‌دانند و اُفت تحصیلی تا سال‌ها همراه آنها خواهد بود به ویژه اگر آموزش و پرورش برنامه دقیقی برای جبران این تعطیلات نداشته باشد.
محمد محمدی؛ مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تبعات ادامه‌دار شدن تعطیلی مدارس برای دانش‌آموزان اظهار کرد: عمیقاً نگران وضعیت تعطیلی مدارس هستیم! در شهر تهران با کوچکترین سرما یا آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنند که این وضعیت برای دانش‌آموزان دبستانی مشکلات جدی ایجاد می‌کند.
وی افزود: دانش‌آموز دبستانی اگر چند روز تعطیل باشد، هنگامی که به مدرسه مراجعه می‌کند، معلم دوباره باید دانش‌آموزان را آماده کند و ادامه‌دار شدن تعطیلات، خانواده‌ها را نیز با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
محمدی متذکر شد: به شدت برای وضعیت مدارس شهر تهران نگران هستیم چرا که دانش‌آموزان دوره ابتدایی در آموزش مجازی، یادگیری کامل ندارند و از ابتدای تعطیلات تاکنون مکاتبات متعدد محرمانه‌ای داشته و با مراجع ذیصلاح گفت‌وگو کردیم و منتظر توجه آنان به آموزش و تربیت دانش‌آموزان هستیم.
مدیر‌کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به دنبال تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان به لحاظ آموزشی، تربیتی و جسمی به شدت در حال آسیب دیدن هستند و باید برای بهبود این وضعیت تدبیری اندیشیده شود.
وی درباره جبران تعطیلی مدارس متذکر شد: آماده برگزاری کلاس‌های جبرانی تحت هر شرایطی هستیم اما اکثر مواقع، روزهای پنجشنبه را نیز تعطیل اعلام می‌کنند و کل هفته تعطیل است!
محمدی تصریح کرد: تعطیلی مدارس تنها و نخستین راه حل رفع آلودگی هوا نیست  و وقتی مدارس را تعطیل می‌کنیم، تأثیری بر روی آلودگی هوا ندارد حتی اگر تعطیلی‌ها برای حفظ سلامت دانش‌آموزان باشد تبعات روانی و مادی تعطیلی مدارس بسیار بیشتر است.
کد مطلب: 187470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *