۰
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰

جزئیات واگذاری مدیریت سرخابی‌ها اعلام شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی جزئیات برگزاری مزایده واگذاری ۵۱ درصد سهام هر کدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.
جزئیات واگذاری مدیریت سرخابی‌ها اعلام شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسین قربان‌زاده در نشست خبری واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سرخابی‌ها با اشاره به عرضه سهام دو باشگاه در بازار سرمایه اظهار کرد: در این واگذاری ۱۰ درصد از سهام هر کدام از باشگاه‌ها در اختیار سهام‌داران خرد قرار گرفت و ۹۰ درصد دیگر در مسیر واگذاری بلوکی در هیات واگذاری مطرح شد. در این راستا تاریخ دقیق مزایده پرسپولیس هفتم اسفندماه خواهد بود اما به دلیل اینکه صورت‌های مالی باشگاه استقلال هنوز به سازمان حسابرسی ارسال نشده و به تایید این سازمان نرسیده است، تاریخ دقیق برگزاری مزایده استقلال هنوز مشخص نیست.
وی ادامه داد: البته قرار است این اتفاق تا شنبه رخ دهد و اگر این تیم به تعهد خود پایبند باشد مزایده هر دو باشگاه در اسفندماه انجام خواهد شد. در این راستا اعضای هیات واگذاری نسبت به تخفیف و تشویق برای خریداران سهام دو باشگاه در نظر گرفته‌اند و هرکدام از سرمایه‌گذارانی که علاقه دارند می‌توانند نسبت به ارسال مدارک و انجام مذاکره اقدام کند.
واگذاری کنترل سرخابی‌ها
معاون وزیر اقتصاد افزود: اگر واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه انجام شود، ۶۱ درصد از سهام هر کدام از باشگاه‌ها واگذار شده است. این به معنی واگذاری کنترل دو باشگاه و رفع معضل همیشگی مدیریت دولتی در دو باشگاه است. بنابراین اکثریت اعضای هیات مدیره توسط خریدار تعیین خواهند شد.
کد مطلب: 187762
برچسب ها: خصوصی‌سازی بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *