; ?>; ?> چرا واژه عاشقانه از دلتتنگی‌های عاشقانه حذف شد؟ - مردم سالاری آنلاين
۱
۲
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۹
رویا تیموریان:

چرا واژه عاشقانه از دلتتنگی‌های عاشقانه حذف شد؟

چرا واژه عاشقانه از دلتتنگی‌های عاشقانه حذف شد؟

رویا تیموریان بازیگر شناخته شده عرصه تئاتر و سینما در گفت‌وگو با پایگاه خبری فریادگر گفت : مسئولان اعلام کرده‌اند واژه «عاشقانه» فیلم «دل‌تنگی‌های عاشقانه» را باید از نام فیلم حذف کرد و تنها نام دلتنگی رویش باقی بماند تا اجازه نمایش در جشنواره پیدا کند.
این بازیگر عرصه تئاتر و سینما افزود: یک فیلم من که اصلاً مورد پسند مسئولان قرار نگرفت و با ممیزی از ورود به جشنواره بازماند اما جالب این جاست که فیلم دیگر من «دل‌تنگی‌های عاشقانه» به دلیل نامش دچار ممیزی شد. او ادامه داد: سؤال من از مدیران این دوره از جشنواره این است که مشکل واژه عاشقانه چیست و چرا باید به آن ممیزی زده شود مگر نه این که خداوند، عشق را برای بشر آفریده و در وجود انسان‌ها قرار داده است پس چرا باید بندگان خدا واژه آن را سانسور کنند؟
تیموریان درباره فیلم «چه خوب برگشتي» مهرجویی و اتفاقاتی که برای فیلم سنتوری رخ داد، اظهار کرد: در فیلم سنتوری ابتدا شخصیت مرا و سپس کل فیلم را حذف کردند و این یعنی تو به عنوان یک بازیگر هیچ وقت نمی‌توانی مطمئن باشی که آیا در نهایت این همه زحمت تو به عنوان بازیگر دیده می‌شود یا نه؟ وی افزود: بازیگر در ایران به دو دلیل مشکل‌تر از دیگر کشورهاست زیرا این اوست که قربانی نهایی یک فیلم است چون مدام با این دغدغه سر و کار داری که آیا فیلم به هر دلیل مورد ممیزی قرار گرفته و اصلاً روی پرده نمی‌رود یا از آن مهم‌تر این که فیلم روی پرده می‌رود اما ناگهان به هر دلیل یک نفر از شخصیت تو در آن فیلم خوشش نمی‌آید و به کل بازی تو را از فیلم بیرون آورد. بازیگر فیلم سنتوری ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما مدیران فرهنگی همه چیز را سیاسی می ببیند و دغدغه فرهنگ ندارند درحالی‌که من به عنوان یک بازیگر تنها به مسائل فرهنگی می‌اندیشم و اصلاً مسائل دیگری مانند مسائل سیاسی را به خود مرتبط نمی‌دانم. تیموریان با انتقاد از حذف فیلم‌های اجتماعی در جشنواره گفت: مشکلات اگر نشان داده نشود روز به روز بدتر و بدتر می‌شود و در نهایت به بحران تبدیل می‌شود. وی افزود: عواقب این بحران‌های اجتماعی را که هم اکنون مدیران در برابر مطرح شدنش سد ایجاد کرده‌اند را در چند سال آینده، جامعه پس خواهد داد.
آ

کد مطلب: 18930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فقط می شود گفت افسوس