۰
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
معاون وزارت آموزش و پرورش:

طرح دوره ویژه‌ای مخصوص مدیران و معلمان شامل آموزش تربیت جنسی،سیاسی و اعتقادی

«تربیت جنسی»باید توسط معلمان امین‌مان انجام شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما چندین ساحت تربیت داریم که کمی مغفول مانده است؛ یکی از این ابعاد تربیتی، تربیت جنسی است، یکی دیگر از آن‌ها تربیت اقتصادی است؛ ما اصلا چیزی تحت عنوان تربیت اقتصادی نداریم که بچه‌ها یاد بگیرند چطور خرید کنند، بفروشند، ذخیره و پس انداز کنند.
طرح دوره ویژه‌ای مخصوص مدیران و معلمان شامل آموزش تربیت جنسی،سیاسی و اعتقادی
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درخصوص توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس در راستای پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان بیان کرد: برخی سوالاتی که در کانال «درنگ» در شبکه شاد ثبت می‌شود و پاسخگویی به آنها، تقریبا از حیطه دانش آموزی و معلمان فراتر است و حتی سوالاتی است که امکان دارد برای عموم مردم هم پیش بیاید.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان سوالاتی دارند که باید فراتر از این مرحله به آن پرداخت؛ به نظر می‌رسد باید در مرحله اول به سوالات و شبهات عمومی پاسخ داد که خیلی هم عمق ندارند و معمولا از سر هیجانات رسانه‌ای به وجود آمده است. این سوالات اگر پاسخ داده شود و به نوعی آرامش برقرار کند، می‌توان سمت سوالات تخصصی‌تر هم رفت و من هم قبول دارم که باید به دانش آموزان، خانواده‌ها، مربیان و معلمان یاد بدهیم که نسبت به این سوالات چه برخوردی داشته باشند.
باقرزاده با بیان اینکه ابعادی از توانمندی‌های معلمان نیاز به ارتقا دارد، گفت: رشد توانمندی‌های تخصصی و معرفتی برای معلمان، مدیران و اولیا ضرورت دارد؛ به عنوان نمونه سوالات مربوط به بلوغ دختران و پسران سوالاتی تخصصی است و عمومی محسوب نمی‌شود و نمی‌توان هرجایی به آن پاسخ داد. هم انجمن اولیا و مربیان برای دانش افزایی اولیا، هم ما به عنوان معاونت پرورشی، برای معلمان و مربیان خود در حوزه سلامت، مشاوره و هدایت تحصیلی قرار است کارهایی انجام دهیم و به همین منظور بسته‌هایی نیز تدارک دیده ایم.
او در ادامه اضافه کرد: ما دوره ویژه‌ای نیز مخصوص مدیران، معلمان و مربیان طراحی کرده‌ایم و ثبت نام آن در حال انجام است که شامل ۱۷ ساعت آموزش می‌شود و شامل دو ساعت آموزش تربیت جنسی، دو ساعت تربیت سیاسی، دو ساعت تربیت ارتباط موثر، دو ساعت تربیت اعتقادی و… است. چنین دوره‌ای با هدف توانمندسازی مربیان و معلمان در حوزه مسائل تخصصی مرتبط با دانش آموزان می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم از حدود ۸۵۰ هزار معلم و مدیر، حدود ۱۰۰ هزار نفر در کشور در این دوره ثبت نام کنند البته شرکت در دوره به صورت اختیاری است. افرادی که در مرحله اول ۱۷ ساعت دوره آموزشی را می‌گذرانند، به مرحله آموزش ۴۰ساعته می‌رسند که به صورت حضوری و گسترده‌تری اجرا خواهد شد.
باقرزاده با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ یونسکو با آموزه‌های فرهنگی و دینی کشور ما همخوانی ندارد، درخصوص برنامه معاونت پرورشی برای آموزش و تربیت جنسی دانش آموزان به صورتی که با اعتقادات ما مغایرتی نداشته باشد، گفت: این مسئله بسیار مهم است؛ ما چندین ساحت تربیت داریم که کمی مغفول مانده است؛ یکی از این ابعاد تربیتی، تربیت جنسی است، یکی دیگر از آن‌ها تربیت اقتصادی است؛ ما اصلا چیزی تحت عنوان تربیت اقتصادی نداریم که بچه‌ها یاد بگیرند چطور خرید کنند، بفروشند، ذخیره و پس انداز کنند و…
او خاطرنشان کرد: در خصوص تربیت جنسی، ما نیازمند همکاری ویژه بین اولیا و مربیان مدرسه داریم. در همین رابطه نشست‌هایی هم گذاشته‌ایم و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان نیز در این جلسات حضور داشتند. برای این موضوع در حوزه دختران در پایه سوم ابتدایی و پسران در پایه هشتم و نهم برنامه ریزی ویژه‌ای کرده ایم. حتی این برنامه ریزی‌ها اهداف درسی نیز دارد و در کتب درسی گنجانده شده است، ولی به صورت تخصصی باید توسط معلمان امین‌مان این کار انجام شود. برای همین هدف ما دوره‌ای طراحی خواهیم کرد البته معاونت پرورشی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و معاون پرورشی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و انجمن اولیا و مربیان در این کار با یکدیگر مشارکت خواهند داشت.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 189430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *