۰
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵
محمد صالح جوکار:

هدف از برگزاری نشست مونیخ امتیاز گیری از نظام است

نباید به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتنا کرد
محمد صالح جوکار رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در واکنش به خبر بلومبرگ درباره پبدا شدن اورانیوم ۸۴ درصد در تاسیسات هسته ای گفت: هر زمان که آمریکایی‌ها بخواهند کارسازی کنند، آژانس را پیشران حرکت خودشان قرار می‌دهند تا راه برای مقاصد و اهداف‌شان باز شود. بنابراین اصلا نمی‌توان اعتنایی کرد و هیچگونه اعتمادی به این نهاد داشت که گزارش‌هایش درست، دقیق و بر اساس واقعیات باشد. واقعیت‌هایی که امروز دنبال می‌کنند همان مطالبات و درخواست‌هایی است که آمریکا از آن‌ها دارد.
هدف از برگزاری نشست مونیخ امتیاز گیری از نظام است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روزنامه بلومبرگ در شماره دیروز خود ادعا کرده است که بازرسان آژانس، اورانیوم غنی شده   ۸۴ درصد در ایران پیدا کرده‌اند که غلظت آن تنها ۶ درصد کمتر از مقدار مورد نیاز برای یک سلاح است.
محمد صالح جوکار، نماینده مجلس یازدهم درباره این ادعای بلومبرگ، اظهار کرد: «آژانس در هیچ زمانی یک نهاد مستقل نبوده است. این نهاد بین‌الملل به عنوان یکی از نهادهایی که در  مجامع بین‌المللی شناخته شده و نقش آن باید تسهیل‌گری باشد، اما متاسفانه الان در نقش یک نهاد سیاسی عمل می‌کند و  امورات خود را در راستای نیات و اهداف امریکایی‌ها انجام می‌دهد.»
وی ادامه داد: «هر زمان که آمریکایی‌ها بخواهند کارسازی کنند، آژانس را پیشران حرکت خودشان قرار می‌دهند تا راه برای مقاصد و اهداف‌شان باز شود. بنابراین اصلا نمی‌توان اعتنایی کرد و هیچگونه اعتمادی به این نهاد داشت که گزارش‌هایش درست، دقیق و بر اساس واقعیات باشد. واقعیت‌هایی که امروز دنبال می‌کنند همان مطالبات و درخواست‌هایی است که آمریکا از آن‌ها دارد.»
این نماینده مجلس درباره اهداف مطرح کردن این موضوع گفت: «یکی از اهداف بحث ایران‌هراسی که مقام معظم رهبری در روز عید مبعث فرمودند، است که در دل جهانیان هراس بیاندازد که جمهوری اسلامی می‌خواهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»
جوکار در پاسخ به این پرسش که آیا بین مطرح شدن این موضوع و کنفرانس مونیخ علیه جمهوری اسلامی، ارتباط برقرار است، گفت:«دهه دوم انقلاب بود که اروپایی‌ها، به خصوص آلمان یک کنفرانسی در برلین برگزار کردند و آن‌جا همه ضد انقلاب را تحت عنوان جبهه‌ای که به دنبال سرنگونی نظام است، جمع کردند. آن زمان هم این اقدامات را انجام دادند ولی بی‌ثمر بود و امروز هم این اقدام‌شان بیشتر جنبه سیاسی دارد و اینکه به نوعی ایران را تحت فشار قرار دهند و بخواهند امتیازهایی را از ایران دریافت کنند. ولی همانطور که دهه قبل با شکست مواجه شدند، امروز هم شکست می‌خورند.»
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین در واکنش به دعوت از رضا پهلوی برای کنفرانس اخیر، گفت: « غربی ها در دوره قبل می خواستند با کمک روشنفکران نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، امروز سرمایه خودشان را روی ربع پهلوی گذاشته‌اند. درصورتی که اینجا هم جوابی نخواهند گرفت.»
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 189909
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *