۰
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰

خودروسازان بخش خصوصی دارای بیشترین بازدهی تولید

­یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان بخش خصوصی به دلیل استفاده از بودجه شخصی و اخذ تصمیمات منطقی دارای بیشترین بازدهی تولید هستند
خودروسازان بخش خصوصی دارای بیشترین بازدهی تولید
به گزارش مردم سالاری آنلاین،احمد جانجان در مصاحبه با خبرنگار گروه صنعت با اشاره به مدیریت خودروسازان توسط بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی به واسطه استفاده از بودجه شخصی و اخذ تصمیمات منطقی در صنعتی که در آن فعالیت می‌کند و همچنین شفافیت در ساختار مدیریتی بنگاه‌ها سودده است.
وی با اشاره به تفاوت‌های بخش خصوصی و دولتی گفت: خودروساز خصوصی تا زمانی که به بازدهی طرحی مطمئن نشود تصمیم را اجرا نمی‌کند در حالیکه در خودورسازان دولتی قبل از اطمینان از بازده بودن طرح، تصمیمات اجرایی می‌شود.
جانجان افزود: ایران خودرو و سایپا هم اکنون دولتی نیستند، اما مسئولان دولتی آن‌ها را اداره می‌کنند و تا زمانی که این مدیریت دولتی باشد بازدهی خوبی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: اکنون برای دو خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) تصمیمات سیاسی گرفته می‌شود، چون باید در راستای منافع دولت پیش بروند.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه هم اکنون از طریق نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و نهاد‌های مختلف مانند وزارتخانه‌ها به خودروسازان نیرو تحمیل می‌شود گفت: خودروسازانی هستند که با چندین هزار کارگر مازاد بازدهی چندان مطلوبی ندارند درحالی که برخی خودروسازان بخش خصوصی با کمترین میزان کارگر بیشترین بازدهی را دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت بخش خصوصی در بخش دولتی می‌تواند زیان‌ها را جبران کند، گفت: از آنجایی که بخش خصوصی خود مدیریت بودجه دارد و تصمیمات منطقی تری برای بودجه می‌گیرد بنابراین فعالیت بخش خصوصی می‌تواند اثرات مثبتی بر اقتصاد داشته باشد.
کد مطلب: 191655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *