۰
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۵

مجلس چند وزیر را استیضاح می‌کند تا دولت ترمیم شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید منتظر باشیم که نمایندگان، چند نفر از وزرای دولت را برکنار و در نهایت، دولت را ترمیم کنند. این ترمیم در این مجلس باید اتفاق بیفتد و نباید برای مجلس بعدی بماند، چون اگر قرار باشد دولت ضعیف شکل بگیرد، اصلاً به نفع جریان انقلابی نیست.
مجلس چند وزیر را استیضاح می‌کند تا دولت ترمیم شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، شاید بدبینانه‌ترین چهره اصولگرا هم فکر نمی‌کرد اگر دولت همسو با مجلس در راس کار قرار بگیرد، تا این حد، اوضاع و احوال اقتصاد در دست‌انداز بیفتد. از قیمت مسکن و خودرو گرفته تا طلا و سکه و ارز و اقلام اساسی، همه با چالش روبرو شده است و در نهایت این مردم هستند که باید دود حاصل از این اتفاقات ناگوار به چشم‌شان برود.
حتی با وجود اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و دولت باید در نقش حامی به تامین سبد این ماه برای قشر ضعیف جامعه کمک کند اما عملا بازار به حال خود رها شده و گویی قرار است مردم یکی از سخت ترین ماه های رمضان را تجربه کنند.
در همین رابطه، احمدحسین فلاحی، نماینده همدان به اقتصاد۲۴ گفت: آنچه که امروز مورد انتقاد مردم است، بحث بی‌نظمی و از هم گسیختگی قیمت‌ها در بازار است و هر روز، مردم شاهد افزایش قیمت‌ها هستند. این موضوع اصلاً پذیرفته نیست و این مشکلات حاصل تیم مدیریتی ناقص دولت سیزدهم است.
وی افزود: دولت هنوز تیم مدیریتی خودش در همه بخش‌ها را پیدا نکرده است، به خصوص تیم اقتصادی؛ هرچند که در همه جای دولت این مشکل به چشم می‌خورد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: طبیعتاً در این مجلس باید منتظر باشیم که نمایندگان، چند نفر از وزرای دولت را برکنار و در نهایت، دولت را ترمیم کنند. این ترمیم در این مجلس باید اتفاق بیفتد و نباید برای مجلس بعدی بماند، چون اگر قرار باشد دولت ضعیف شکل بگیرد، اصلاً به نفع جریان انقلابی نیست، زیرا دولت به عنوان یک جریان انقلابی روی کار آمده است. ما خواهان یک دولت قوی و مردمی هستیم و حتماً این اصلاحات باید انجام بگیرد و دولت باید در مورد مدیران و وزرایی که توانمندی انجام کار‌ها را ندارند، تجدیدنظر کند.
چندین وزیر در نوبت استیضاح هستند
فلاحی در واکنش به اینکه برخی معتقدند مجلس تاکنون با دولت مماشت کرده است، گفت: این موضوع را قبول ندارم. در همین چند وقت اخیر ببینید ما چقدر سوال از وزرا داشتیم، ولی اینکه چرا استیضاح و ترمیم کابینه انجام نشده به این دلیل است که این کار، مراتبی دارد. اکنون با شرایطی که پیش آمده، به نظر چندین وزیر در نوبت استیضاح هستند. از این‌رو، انتقاداتی که طی چند روز گذشته بعضی از نمایندگان نسبت به هیات رییسه مجلس داشتند این بود که چرا استیضاح‌هایی که مطرح می‌شود در دستور کار قرار نمی‌گیرد؟ بنابراین نگاه ما تعارف با دولت نیست. نه با دولت قبلی تعارف داشتیم و نه با این دولت رودربایستی داریم.
نماینده همدان افزود: بحث منافع نظام و مردم برای ما اولویت است و هر جریان، رییس جمهور و وزیری که روی کار می‌آید باید اصول نظام را پاسداری کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت خودش را ترمیم نکند، قطعاً مجلس پای کار خواهد آمد. همچنین به نظر من، هیات رییسه مجلس به وظایف خود، به درستی و دقت عمل نمی‌کند که امیدوارم این رویه‌ها در سال آتی برطرف شود، وگرنه اراده نمایندگان برای تغییر مسیر، جدی است.
کد مطلب: 192149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *