۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۷
بانک مرکزي :

خريد و فروش ارز در صرافي هاي مجاز انجام گیرد

معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مردم خواست هر گونه خرید و فروش ارز را در صرافی های دارای مجوز فعالیت انجام دهند.

ابراهیم درویشی با تأکید بر ضرورت نصب مجوز فعالیت در معرض دید مشتریان در صرافی ها گفت: برای نظم بخشیدن ، ساماندهی بازار ارز و تأمین ارز مورد نیاز بازار، سامانه نظارت ارزی موسوم به quotation mark سنا quotation mark طراحی و اجرا شده است.
درویشی افزود : با اجرای طرح quotation mark سنا quotation mark همه خریداران و فروشندگان ارز با مراجعه به صرافان مجاز و دارای از بانک مرکزی می توانند با نرخ توافقی مبادرت به خرید و فروش ارز کنند.
وی با اشاره به ثبت خرید و فروش ارز در سامانه سنا ، اطمینان از اصالت داشتن ارز و غیرتقلبی بودن آن را از مزیت های خرید ارز از صرافی های مجاز دانست و گفت: با توجه به گزارشهای عرضه واحدهای تقلبی در بازار و بروز مشکل در خارج از کشور برای برخی هموطنانی که ارز خود را از دلال ها و افراد فاقد مجوز صرافی خریداری کرده اند ، سامانه سنا طراحی شد تا با ثبت خرید و فروش ارز و صدور برگه خرید و فروش امکان پیگیری بروز مشکلات احتمالی فراهم باشد.
درویشی ، اطمینان خاطر خریداران ارز و رصد میزان ارز مورد نیاز بازار و تأمین بموقع آن را از دیگر مزایای اجرای سامانه سنا اعلام کرد و گفت : افرادی هم که ارز مازاد بر نیاز داشته باشند ، می توانند با نرخ روز و توافقی که حدود ۱۰ تا ۱۵ تومان تفاوت نرخ خرید و فروش است ، ارز خود را بفروشند.
درویشی گفت: از صرافان خواسته ایم تفاوت نرخ خرید و فروش ارز را کاهش دهند.
وی افزود: با این اقدام فروشندگان ارز نیز گواهی فروش ارز دریافت می کنند و با آن گواهی می توانند هر زمان به ارز نیاز داشتند با همان برگه فروش ، ارز خریداری کنند.
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: مزیت دیگر سامانه سنا برای فروشندگان ارز این است که چنانچه پول یا چک خریدار مشکل داشت با برگه خرید قابل پیگیری است.
درویشی گفت: اگر هموطنان ارز را به دلالانی که هیچ نام و نشانی برای پیگیری از آنها ثبت نشده است ، بفروشند و دچار مشکل شوند ، دست آنها به جایی بند نخواهد بود.
وی استقبال از سامانه سنا را چشمگیر خواند و افزود: این سامانه با هزینه بانک مرکزی تأمین شده و به صورت رایگان در اختیار صرافان مجاز قرار گرفته و آموزشهای لازم نیز به صرافان حتی در نقاط دوردست ارائه شده است.
کد مطلب: 1955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *