۰
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰

نشست ایران و طالبان درباره هیرمند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز نشستی با طالبان برگزار شد و امیدواریم مسأله هیرمند از لحاظ سیاسی حل و ایران حق‌آبه را دریافت کند.
نشست ایران و طالبان درباره هیرمند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،علی سلاجقه روز دوشنبه یکم خرداد در حاشیه دوره آموزشی محیط‌بانان که در دانشکده محیط زیست در البرز در حال برگزاری است، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حق آبه هیرمند اظهار کرد: ریاست جمهوری شخصا به این موضوع ورود کرده و امروز هم نشستی با مجموعه طالبان برگزار شد و امیدواریم این مساله از لحاظ دیپلماسی سیاسی به سمت و سویی پیش برود که این حق آبه را دریافت کنیم.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات تالاب صالحیه و تبدیل آن به کانون ریزگرد گفت: در بحث ساماندهی این تالاب باید وزارت جهاد کشاورزی به تکالیف خود عمل کند و شترهای سرگردان آن محدوده را تعیین تکلیف کند.وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش روز به روز این شترها هستیم، توضیح داد: این شترها غالباً بدون صاحب هستند و همین ساماندهی آنها را با مشکل مواجه کرده است. به علاوه چرای بی رویه دام‌ها در محدوده این تالاب نیز واقعاً مشکل ساز شده است.

سلاجقه ابراز کرد: در بحث تامین حق آبه این تالاب هم استان قزوین بیشترین نقش را دارد و تا کنون نشست‌های مشترکی در این خصوص برگزار شده و امیدواریم نتیجه بخش باشد.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در خصوص مشکل پساب‌های شهرک صنعتی اشتهارد که سه استان البرز، قم و قزوین را درگیر کرده ابراز کرد: با توجه به کاهش نذورات جوی، پساب ارزش افزوده پیدا کرده و بنا بود تا بهمن سال گذشته تصفیه خانه این شهرک راه اندازی شود ولی گویا این اتفاق نیفتاده که شخصاً پیگیری خواهم کرد.

وی در پایان به آسیب‌های ناشی از حضور خودروهای آفرود در محیط زیست اشاره کرد و گفت: این مساله به دغدغه‌ای برای مدیران و دوستداران محیط زیست تبدیل شده و در سفر قبلی به سمنان و جنگل ابر این مساله با صورت جدی مطرح شد. بنا شده با هماهنگی میراث فرهنگی و انجمن اتومبیلرانی شرایطی فراهم شود که حضور خودروهای آفرودی محدود به زمان و مکان‌های خاصی شود.

کد مطلب: 196108
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *