۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۹
خبرگزاری فرانسه خبر داد:

کشته شدن پنج نظامي در پی حمله انتحاري در نيجريه

یک منبع امنیتی در نیجریه اعلام کرد در حمله انتحاری امروز یکشنبه با استفاده از خودرو بمب گذاری شده به یک واحد گشتی ارتش نیجریه دست کم پنج سرباز کشته شدند.این انفجار در شهر داماتورو در شمال شرق نیجریه روی داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر کانو نیجریه، این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت علاوه بر عامل انتحاری، پنج سرباز نیز در این حمله کشته شدند.
پاتریک اگبونیی فرمانده پلیس ایالت یوپی که شهر داماتورو در آنجا قرار دارد وقوع انفجار را تایید کرد و بدون ذکر شمار قربانیان گفت آنان نظامی هستند.
این فرمانده پلیس حادثه را به شکلی متفاوت از منبع امنیتی روایت کرد و گفت خودرو واحد گشتی نیجریه در تعقیب عامل انتحاری بود و زمانی که خودرو گشتی به خودرو فرد تحت تعقیب رسید، وی آن را منفجر کرد.
تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است ولی این حمله شبیه به حملاتی است که قبلا گروه تندرو بوکوحرام انجام داده است.
شهر داماتورو در ایالت یوپی قرار دارد که حملات منتسب به بوکوحرام زیاد در آنجا روی می دهد.
امیر محمد ابالی بالاترین مرجع دینی در ایالت یوپی روز جمعه از سوء قصدی که به دست یک عامل انتحاری در شهرک پوتسکام در این ایالت روی داد جان به در برد. در این انفجار عامل انتحاری کشته شد و عده ای نیز زخمی شدند. این انفجار زمانی روی داد که امیر محمد ابالی بعد از نماز جمعه در حال ترک مسجد شهر بود.
اکثر ساکنان شمال نیجریه مسلمان هستند در حالی که در جنوب این کشور مسیحیان اکثریت دارند.
کد مطلب: 1967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *