۰
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۰

نامزدی انتخابات حق بشار اسد است

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: نمی‌توان هیچ کسی از جمله بشار اسد را از نامزدی برای انتخابات آینده منع کرد و این حق اسد است که برای انتخابات آینده نامزد شود
 فارس: به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: نمی توان هیچ کسی از جمله بشار اسد رئیس جمهور سوریه را نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوی سال ۲۰۱۴ منع کرد.
مقداد در گفت وگو با رادیو بی .بی.سی در پاسخ به اینکه آیا بشار اسد تمایل دارد برای انتخابات آینده نامزد شود؟ گفت: اشکال این کار چیست؟
وی با اشاره به اینکه انتخابات آینده چند نامزدی خواهد بود، اظهار داشت: نظام جدید سوریه به رهبری بشار اسد، از اعتبار برخوردار بوده و به طور خودکار مانع نامزدی هیچ کس نمی شود.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور و بسیاری از کسانی که احتمال دارد نامزد شوند برنامه خود را به مردم اعلام خواهند کرد و مردم نیز از بین آنان یک نفر را انتخاب خواهند کرد.
آینده را صندوق های رای رقم خواهد زد
مقداد تاکید کرد: آینده رهبری سوریه از طریق صندوق های رای گیری رقم خواهد خورد و ما مسیر دمکراسی یا دمکراسی عمیق تر را هموار خواهیم کرد و از هیچ فرد مشخصی خواسته نمی شود برای انتخابات نامزد نشود.
وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که غرب چه می کند؟ گوش دادن به آنچه گروههای مسلح یا طرفهای مشخص اعلام می کنند کودتا است.
پایگاه خبری المنار در این ارتباط اعلام کرد: اظهارات مقداد در حالی ایراد شده است که گروههای موسوم به مخالفان سوری و کشورهای غربی، کناره گیری اسد از قدرت به منظور فراهم شدن زمینه مرحله انتقالی در سوریه را خواستار شده اند در حالی که بشار اسد اخیرا راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه را که از ۲۲ ماه پیش آغاز شده است، پیشنهاد کرد.
بر اساس این گزارش، راه حل رئیس جمهور سوریه مبتنی بر برگزاری کنفرانس ملی با نظارت دولت کنونی به منظور دستیابی به منشور ملی و همه پرسی در مورد آن و سپس برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت جدید است.
کد مطلب: 19785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *