۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۸

دست دوستی ابومازن به سمت اسد

یک پایگاه عرب زبان از تلاش رئیس تشکیلات خودگردان برای نزدیک شدن به نظام سوریه خبر داده است.
به گزارش مهر، پایگاه العرب آنلاین در مطلبی با عنوان "ابومازن از فرصت فرار حماس استفاده کرده و دست خود را به سوی دمشق دراز کرده است"، آورده است : ابومازن طرحی را برای حل مشکل اردوگاههای فلسطینی در سوریه شامل بازگرداندن املاک جنبش فتح، بازگرداندن املاکی که گروه فتح الانتفاضه بر آن مسلط است و نیز شهرک فرزندان شهدا ارائه داده است.
این پایگاه بیان کرد: ابومازن در تماسهایی که با "بهجت سلیمان" سفیر سوریه در امان داشته است، خواستار شناسایی کشور فلسطین، تبدیل دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین به سفارت و گشایش سفارت فلسطین در سوریه شده است.
العرب آنلاین می افزاید: بر اساس اطلاعات موجود به نقل از منابع سوری، ابومازن پیشنهاد اعزام هیئتی فلسطینی را به سوریه برای افتتاح سفارت مطرح کرده است.
این پایگاه می نویسد: بر اساس اطلاعات موجود دولت فلسطین تمایل خود را برای بی طرفی اردوگاه الیرموک و همه اردوگاههای دیگر فلسطینی ها در بحران سوریه اعلام کرده است و ابومازن بر دخالت نکردن در امور سوریه اصرار دارد و این موضوع را به اطلاع همه گروههای فلسطینی رسانده است.
پایگاه فوق می افزاید: ابومازن در نامه خود به بشار اسد بر پایان بحران سوریه، تشکیل کمیته ای مرکب از گروههای فلسطینی و کمیته مردمی برای برقراری ثبات در اردوگاههای فلسطینی ها در سوریه و به منظور مشخص شدن اخلالگران در این اردوگاه تاکید کرده است.
این پایگاه می نویسد: ناظران امور هدف از طرح ابومازن را حفظ جان فلسطینی ها در داخل سوریه دانسته اند، اما این موضوع به بحران موجود میان دمشق و حماس نیز مربوط می شود.
العرب آنلاین بیان کرد: ناظران بر این باورند که خلاء حماس شاید یکی از مهمترین دلایل نزدیک شدن ابومازن به دمشق با وجود اختلافات تاریخی میان طرفین باشد و به احتمال زیاد دمشق طرح ابومازن را نه فقط با هدف انتقام گیری از حماس، بلکه با هدف شکستن محاصره خود قبول خواهد کرد.
کد مطلب: 21592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *