۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۲
حریری:

اسد یک وحشی تمام عیار است

نخست‌وزیر سابق لبنان که از صدور قرار بازداشت خود به علت دست داشتن در اقدامات تروریستی در سوریه به شدت عصبانی است، در اظهاراتی خارج از عرف دیپلماتیک به فحاشی علیه بشار اسد اقدام کرد.
 به نقل از خبرگزاری آلمان، سعد حریری رئیس حزب المستقبل لبنان که گویا از اقدام دادستانی سوریه در صدور قرار بازداشتش به شدت خشمگین شده در اقدامی غیر دیپلماتیک به فحاشی علیه بشار اسد اقدام کرده و وی را یک وحشی تمام عیار خطاب کرد که دیر یا زود به علت آنچه که حریری خونریزی در سوریه و کشتار ملت این کشور نام گذاشته، باید محاکمه شود.
وی که بنا به دلایل مستند و مکالمات افشا شده عقاب صقر از نمایندگان حزب متبوع وی در حمایت از تروریست‌های سوریه و کشتار مردم این کشور دست دارد و در قاچاق سلاح برای این گروه‌ها نیز نقش بسزایی دارد، با رد این قرار بازداشت مدعی شد که این حکم‌ها به صاحبش بشار اسد باز خواهد گشت، وی سعی کرد بشار اسد را به ریختن خون لبنانی‌ها و فلسطینی ها و عراقی‌ها و کشتار کودکان و ملت سوریه متهم کند!
محمد مروان اللوجی دادستان کل سوریه دیروز اعلام کرد که قاضی اول تحقیقات در این کشور سه حکم بازداشت غیابی برای سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان، عقاب صقر نماینده پارلمان و لؤی مقداد سخنگوی ارتش آزاد سوریه به اتهام حمایت از اقدامات تروریستی و دست داشتن در قتل شهروندان و نظامیان سوری، صادر کرده و این احکام را به پلیس بین‌الملل ابلاغ کرده است.
دادستانی کل سوریه در حکم بازداشت سعد الحریری، عقاب صقر و لؤی المقداد، به اظهارات صریح آنها درباره حمایت از عناصر مسلحی که در سوریه دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، استناد کرده و اعلام نمود که هر کشوری که این افراد در آن حضور دارند، باید آنها را به مقامات سوری تحویل دهد و هر سستی در این زمینه مغایر با قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.
روزنامه الاخبار و شبکه او تی وی پیش از این مکالمات تلفنی مربوط به عقاب صقر را منتشر کردند که وی در آنها به طور صریح به حمایت های تسلیحاتی و قاچاق سلاح برای گروه‌های تروریستی سوری اذعان کرده است، صقر در اظهاراتی صحت این مکالمات را تایید کرده است.
کد مطلب: 16442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *