۰
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۴

واکنش تازه بایدن به اتفاقات اخیر در روسیه

رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر روسیه و شورش گروه نظامی خصوصی واگنر گفت: من از تیم امنیت ملی آمریکا خواسته‌ام که وضعیت روسیه را زیر نظر داشته باشد تا مسکو مطمئن شود که ما با متحدان همسو هستیم. به تیم امنیت ملی آمریکا دستور داده‌ام که مجموعه‌ای از سناریوها را آماده کنند.
واکنش تازه بایدن به اتفاقات اخیر در روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکذیب هرگونه ارتباط واشنگتن با تحولات اخیر روسیه اعلام کرد که «واشنگتن هیچ گونه ارتباطی با آنچه که در روسیه رخ می‌دهد، ندارد».

رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر روسیه و شورش گروه نظامی خصوصی واگنر گفت: من از تیم امنیت ملی آمریکا خواسته‌ام که وضعیت روسیه را زیر نظر داشته باشد تا مسکو مطمئن شود که ما با متحدان همسو هستیم. به تیم امنیت ملی آمریکا دستور داده‌ام که مجموعه‌ای از سناریوها را آماده کنند.وی تصریح کرد: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که ایالات متحده هیچ ارتباطی با آنچه در روسیه اتفاق می‌افتد، ندارد.

بایدن افزود: من با متحدان توافق کردم که هیچ بهانه‌ای دست پوتین برای سرزنش ناتو به خاطر آنچه در روسیه اتفاق می‌افتد، ندهیم.

همزمان وزیر خارجه انگلیس گفت: کودتای پریگوژین چالشی بی‌سابقه برای اقتدار پوتین است و توجیه جنگ روسیه در اوکراین را از بین برده است.

شورشیان واگنر به رهبری پریگوژین روز شنبه صبح به سمت مسکو به راه افتادند تا به گفته خود رهبران نظامی «فاسد» روسیه را برکنار کنند، اما کمی بعد با میانجی‌گری رئیس‌جمهوری بلاروس، واگنری‌ها به مواضع تحت کنترل خود در خاک اوکراین برگشتند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پرونده جنایی علیه پریگوژین مختومه شده و او با ضمانت شخص ولادیمیر پوتین به بلاروس می‌رود.

یوگنی پریگوژین امروز دوشنبه در اولین سخنان پس از ماجراهای روزهای گذشته که در فایلی صوتی منتشر کرد، گفت: ما هدف حملات وزارت دفاع قرار گرفتیم اما به پایگاه‌های خود برگشتیم تا خونی از سربازان روس ریخته نشود.یوگنی پریگوژین امروز دوشنبه در اولین سخنان پس از ماجراهای روزهای گذشته که در فایلی صوتی منتشر کرد، گفت: ما هدف حملات وزارت دفاع قرار گرفتیم اما به پایگاه‌های خود برگشتیم تا خونی از سربازان روس ریخته نشود.

وی اظهار داشت: هدف ما بر اندازی رهبری روسیه نبود اما تصمیم گرفته شده بود تا اول ژوئیه گروه ما منحل شود و تصمیم ما برای جلوگیری از این اقدام بود.

کد مطلب: 198144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *