۰
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۱
عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب؛

نمايشگاه تجهيزات آشپزخانه در شهرآفتاب برگزار مي‌شود

افزایش ۶۰۰ هکتاری فضای نمایشگاه شهر آفتاب
مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب از توافق با آستان حرم امام (ره) برای افزایش ۶۰۰ هکتاری فضای این نمایشگاه خبر داد
نمايشگاه تجهيزات آشپزخانه در شهرآفتاب برگزار مي‌شود

به گزارش مردم سالاری آنلاین، نشست خبری نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب  و رامین قاسم پور برگزار کننده نمایشگاهبرگزار شد.
مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست اظهار کرد: این نمایشگاه در حوزه آشپزخانه صنعتی و کترینگ برگزار می شود. ما در مجموعه خودمان ۱۳ فدراسیون گردشگری داریم و ۴۰ میز تخصصی در معاونت گردشگری فعالیت می کند که یک مورد آن توجه به مبحث خوراک و صنعت گردشگری مرتبط با آن است.

وی افزود: سیاست کلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمایت از رویدادهای مرتبط با حوزه گردشگری است که در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، در تابستان امسال بیش‌ از ۳۰۰ رویداد در بحث گردشگری داریم.

فاطمی ادامه داد: این نمایشگاه چند سالی بود که قرار بود برگزار شود و به دلایل مختلف به تعویق می افتاد اما بالاخره توانست بخش عمده‌ای از زیر ساخت‌های مجموعه های خوراک و رستورانی را گرد هم بیاورد تا کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند بتوانند کار خودشان را توسعه دهند.

برپایی نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه در شهر آفتاب

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: امیدواریم وجود چنین نمایشگاه هایی به بهبود فعالیت ها و به روز رسانی ماشین آلات و آشنایی با گردشگری روز دنیا کمک و این نمایشگاه بتواند جایگاه خود را در بین نمایشگاه های کشور پیدا کند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب شهرداری تهران برگزار می شود.  این مجموعه در سالیان اخیر توانسته جای خود را در بین علاقمندان به برگزاری نمایشگاه باز کند.

فاطمی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص توجه به خوراک های بومی کشور عنوان کرد: درباره ثبت خوراک های بومی در سطح ملی و جهانی تلاش هایی داشتیم تا خوراک های ایرانی به مجامع بین المللی معرفی شوند و چند میز خوراک در معاونت داریم . تاکید وزیر میراث فرهنگی به توجه به میراث ناملموس و آیین ها و خوراک باعث می شود که به زودی اثرات آنها را ببینیم.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب

در ادامه این برنامه، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: پنجمین نمایشگاه تجهیزات آشپرخانه، کیترینگ و نوشیدنی ها را در فضایی ۱۶ هزار متری برگزار خواهیم کرد و برای این دوره ۵۰ درصد مشارکت کننده بیشتر داریم و ۵۰ درصد فضای نمایشگاهی بیشتری را زیر بار بردیم.

وی افزود: در این دوره نمایندگانی از کشورهای چین، آلمان، ترکیه و چند کشور دیگر را در نمایشگاه خواهیم داشت. هدف اصلی این نمایشگاه، کمک به تولید کننده داخلی است و در سال رشد تولید و مهار تورم باید به تاثیر نمایشگاه هایی از این دست در رشد تولید برسیم‌.

تقدسی نژاد ادامه داد: از جمله کارهایی که در نمایشگاه شهر آفتاب داریم این است که اخیرا توافقاتی با آستان حضرت امام (ره) داشتیم تا فضایی ۶۰۰ هکتاری به فضای فعلی نمایشگاه اضافه کنیم. این کار به نیت راه اندازی نمایشگاه های دائمی در کنار نمایشگاه های فعلی است تا در کنار نمایشگاه های فصلی و هفتگی نمایشگاه های دائمی را در حوزه های مختلف برگزار کنیم و اصناف مختلف کارکردهای خود را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب اضافه کرد: همچنین در حال توافق با وزارت علوم هستیم تا هاب محدوده علمی و فناوری کشور در این محدوده متمرکز شود و یک شهر نمایشگاهی درخور کشور را داشته باشیم.

در ادامه این نشست تقدسی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره توسعه نمایشگاه شهر آفتاب توضیح داد: نمایشگاه یک طراحی اولیه دارد که مصوبه شورای شهر است که بخشی از ۱۳۸ هکتار فعلی است و  شامل ۵۰ هزار هکتار فضای سبز و ۶۰ هزار هکتار بنایی که ساخته شده است می شود. در آن ۱۲۰ هزار متر مربع سالن های نمایشگاهی دیده شده است و در پهنه جنوبی آن طرح قدیم مجموعه های مکمل نمایشگاهی تحت عنوان ساختمان های تجارت جهانی و هتل‌ها تعریف شده که این طرح قبلا مصوب شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اضافه کردن موضوع نمایشگاه های دائمی را به این مجموعه و طرح کلی مثلث اقتصادی جنوب تهران‌ را مطرح کردیم امیداریم بتوانیم زنجیره ارزش اقتصادی را در جنوب تهران‌ ایجاد کنیم و بحث تولید انبوه را در شهرک های پیرامون با کمک برگزاری نمایشگاه افزایش دهیم. فرودگاه هم نقش محوری توزیع را در این زمینه داشته باشد.

تقدسی نژاد اضافه کرد: آنچه که به‌عنوان فضای افزایش نمایشگاه، مدنظر است این است که تعداد موضوعات نمایشگاه دائمی عددقابل ملاحظه ای است و در کنار آن طرح هایی از جمله ایجاد بندر خشک نیز دیده شده است.

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب بیان کرد: کل این محدوده ۳۰ هزار هکتار است که بخشی از آن در حوزه توزیع و بخشی درحوزه تولید است. ۶۰۰ هکتار اشاره شده را با توجه به تعداد نمایشگاه های دائمی مطرح کردیم تا فضای تخصصی و تجاری را پیرامون نمایشگاه داشته باشیم، این ۶۰۰ هکتار به ۱۳۸ هکتار فعلی در پهنه جنوبی نمایشگاه اضافه خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه نگاه ساخت و سازی ما این است که وجهه ایرانی اسلامی به آن داده شود و در طراحی ها این نگاه را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: هدف ما در نمایشگاه این است که پهنه شمالی به نمایشگاه های فصلی و پهنه جنوبی به نمایشگاه های دائمی اختصاص داده شود و در نهایت هدف ما زمینه سازی برای ایجاد یک شهر نمایشگاهی است که مدعی برگزاری اکسپو در سالهای آینده باشد.

رامین قاسم پور برگزار کننده نمایشگاه

در ادامه این نشست رامین قاسم پور برگزار کننده نمایشگاه نیز بیان کرد: ۱۱۰ غرفه در این نمایشگاه داریم و کشورهایی از جمله چین، ایتالیا اسپانیا و تایوان و چند کشور دیگر به صورت نمایندگی در آن حضور دارند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۸ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و امسال برآورد ما بازدید ۱۵ هزار نفر است.

به گفته قاسم پور؛ ساعات بازدید این نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ است که از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه برگزار می شود

کد مطلب: 198980
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *