۰
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳

خبر مهم وزیر جهادکشاورزی برای گندمکاران و کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از ۲ برابر شدن کشت قراردادی و خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی خبر داد.
خبر مهم وزیر جهادکشاورزی برای گندمکاران و کشاورزی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،جزئیات پرداخت مطالبات گندمکاران و کشاورزان و قیمت مصوب گندم و برنج اعلام شد.

وزیر جهاد کشاورزی از ۲ برابر شدن کشت قراردادی و خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی خبر داد.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از شش میلیون تن گندم به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان در کشور خریداری شده است.محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اولین سفر استانی گفت: شمال کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می‌کند و مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول را تولید می‌کند.

او به ارز آوری مرکبات استان اشاره کرد و گفت: مازندران در برنج، صید و صیادی، طیور و تولید گوشت مرغ در کشور صاحب رتبه است و بخشی از نیاز کشور و تهران را تولید می‌کند. و در تولید و اشتغال جایگاه خاصی دارد.وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت و پشتیانی از کشاورزان و حمایت از تولید داخلی و تولیدکننده گفت: اگر قرار است غذای مردم تأمین کنیم باید از تولید حمایت کنیم.نیکبخت گفت: هدف قانونگذار این است که تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار. شد برای تنظیم بازار نگاه به تولید داخل دارد و باید این اصل تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در واردات و صادرات توجه به تولید داخل خواهیم داشت و به عنوان ملاک مدنظر است. و در کارهای زیربنایی و آب و خاک ا منابع وزارتخانه رقمی را استان درنظر می‌گیریم.

او گفت: بیش از شش میلیون تن گندم خریداری شد و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده است و قرار شد وزارت نفت بخش باقیمانده مطالبات را تأمین کند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سعی می‌کنیم فاصله پرداخت و مطالبات کشاورزان را به حداقل برسانیم و قیمت گندم نیز مصوب و ابلاغ شده است.

او از تامین خط اعتباری برای خرید برنج توسط بانک مرکزی و ابلاغ به بانک کشاورزی تعریف شد وگفت: عملاً خرید برنج در استان‌های شمالی شروع شده است.محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نشست نمایندگان، مدیران و فعالان اقتصادی گلستان، اظهار کرد: تعدادی محصولات اساسی کشاورزی گلستان دارای رتبه است همچنین با توجه به خاک حاصل خیز و هوای مناسب، ظرفیت بالقوه ای در گلستان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت تحقیقات و پژوهش تاکید کرد و گفت: مزرعه محوری در دستور این وزارتخانه قراردارد و بنا داریم از ظرفیت دانشگاه و نخبگان به بهترین نحو استفاده شود.وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: علی رغم انجام فعالیت‌های گسترده در استان باز هم کارهای زیادی روی زمین مانده به خصوص در بخش منابع پایه مانند آب و خاک اقدامات زیادی باید انجام شود.

نیکبخت اضافه کرد: کشاورزان بهره‌بردار آب هستند و وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت مردم وظیفه افزایش بهره‌وری و راندمان تولید را بر عهده دارد.وزیر جهاد کشاورزی وعده داد: با توجه به ظرفیت و استعداد استان گلستان، وزارت جهاد کشاورزی تخصیص اعتبار این منطقه را به صورت ویژه خواهد دید.وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که زمینه سرمایه گذاری دارد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که اتفاقاً متقاضی هم در این بخش زیاد است.وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اعتبار در بخش تأمین سرمایه و منابع محدود است، افزود: با این حال تلاش می‌کنیم منابع تسهیلاتی و اعتباری را به سمت کمک به توسعه استان ببریم.نیکبخت کشت قراردادی را ابزاری برای حمایت و پشتیبانی از کشاورز دانست و گفت: در سال زارعی آینده سعی داریم کشت قراردادی را دوبرابری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از آنجایی که تأمین سرمایه برای کشاورز دشوار است، کشت قراردادی برای حمایت از زارعان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.او در توضیح برنج انبار شده کشاورزان از سال گذشته، گفت: همواره سعی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل و تولید کننده است بر این اساس دو نیم همت را دولت به خرید برنج اختصاص داد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با آغاز خرید برنج از کشاورزان شمال کشور بخش قابل توجهی از برنج موجود در انبارها به فروش خواهد رفت.وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه تاکید کرد: هر تاجر و بازرگانی که بنا به واردات برنج دارد باید بخشی از برنج شمال را خریداری کند؛ با این روش قسمتی از مشکل برنج کاران مرتفع می‌شود.

کد مطلب: 199129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *