۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰

دولت تعرفه واردات خودروهای کارکرده را نازل درنظر بگیرد

عضو کمیسیون صنایع گفت: دولت باید دستورالعمل قانون واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را به گونه‌ای تدوین کند که واردات سهل و برای آحاد جامعه دست یافتنی باشد.
دولت تعرفه واردات خودروهای کارکرده را نازل درنظر بگیرد

اله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با اثرات تصویب طرح واردات خودروی کارکرده تا سقف ۵ سال بر بازار خودرو کشور، گفت: افزایش عرضه خودرو در بازار خودروی کشور یکی از نیازها و ملزومات تنظیم بازار است و ارائه لایحه‌ای مبنی بر واردات خودروهای کارکرده به معنای وجود چنین نیازی است، علت آن هم این است که در حال حاضر تقاضا و عرضه خودرو متناسب نیست بنابراین باید برای توزیع بیشتر خودرو فکر اساسی مانند واردات انجام داد.

وی ادامه داد: دولت باید دستورالعمل قانون واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را به گونه‌ای تدوین کند که واردات سهل و برای آحاد جامعه دست یافتنی باشد.

دهقانی تصریح کرد: نرخ تعرفه واردات خودروهای وارداتی کارکرده باید نازل باشد تا خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد و افراد کم درآمد نیز توانایی خرید این نوع خودروها را داشته باشند، در صورتی که تعرفه واردات این خودروها را بالا در نظر بگیرند، از اهداف این قانون که ساماندهی بازار است دور می‌شویم.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که دولت باید در حوزه واردات خودروهای کارکرده مدنظر قرار دهد، سرعت در اجرای این قانون است، وزیر صمت و دولت باید با تسریع در اقدامات اجرایی، طی یک ماه آینده واردات خودروهای کارکرده را به جریان بیاندازند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس خاطرنشان کرد: واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال علاوه بر منطقی کردن قیمت خودرو موجب مصرف کمتر سوخت و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

دهقانی همچنین تصریح کرد: مجلس در مصوبات مختلف مانند قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودروهای نو و مصوبه واردات خودروهای کارکرده تمام تلاش خود را برای ساماندهی بازار به کار برد. در نتیجه انتظار داریم که با این قوانین از این پس مسئله‌ای به نام تنظیم بازار خودرو نداشته باشیم.

وی گفت: اکنون هرآنچه که دولت برای تنظیم بازار نیاز داشت طی این دو قانون فراهم شده است و دولت باید از این فرصت به درستی استفاده کرده و شرایط را برای خرید خودروهای امن با قیمت مناسب برای مردم فراهم کند.

کد مطلب: 199332
برچسب ها: واردات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *