۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۳

نامه کودکان آمریکایی خطاب به اوباما

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی طرح جامع خود را برای مهار خشونت‌های سلاح در این کشور ارائه می‌کند که جمعی از کودکانی که در قالب نامه به باراک اوباما خواستار تغییر قوانین سلاح در این کشور شده‌اند، او را همراهی می‌کنند
فارس: به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، درحالیکه سه روز از قتل عام گسترده در دبستانی در ایالت «کانتیکت» آمریکا و کشته شدن ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال می گذشت، یک کودک ۸ ساله از ایالت «مریلند» در نامه ای به «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا خواستار تغییر قوانین تسلیحاتی این کشور شد.
در نامه تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲ «گرانت» این کودک ۸ ساله اینطور آمده است که: این (آمریکا) یک کشور آزاد است اما من توصیه می کنم که باید محدودیت های در زمینه حمل سلاح وجود داشته باشد. لطفا به مردم اجازه ندهید که مالک مسلسل و یا سایر تسلیحات پر قدرت دیگری مانند آن باشند.
در روزهای بعد از وقوع تیراندازی گسترده در ایالت کانتیکت بود که کودکان آمریکایی از سراسر این کشور ایده ای مشابه ایده گرانت گرفتند و احساسات خود را درباره این قتل عام روی کاغذ آوردند و نامه های خود را به کاخ سفید فرستادند.
یک کودک ۱۰ ساله آمریکایی از ایالت «جورجیا» در نامه خود به اوباما اینطور نوشته است که: من تمایل دارم که از شما بخواهم خشونت سلاح را متوقف کنید. من به شدت درباره کودکانی که جان خود را از دست داده اند، ناراحت هستم بنابراین فکر کردم که این نامه را به شما بنویسم تا خشونت سلاح را متوقف کنید.
یک کودک ۱۱ ساله دیگر که در منطقه کلمبیا زندگی می کند، در نامه خود به اوباما نوشته است که او چهار برادر و یک خواهر دارد. او در نامه اش آورده است که: من می دانم که نمی توانم تصور از دست دادن هیچ یک از آنها (خواهر و برادرانم) را تحمل کنم.
این کودک با اشاره به اینکه باید دسترسی مردم به سلاح بسیار دشوار شود و اذعان اینکه اوباما نمی تواند به تنهایی تغییری در قوانین تسلیحاتی آمریکا ایجاد کند، نوشته است که: من می دانم که قوانین باید توسط کنگره تصویب شوند اما به شما التماس می کنم که سخت تلاش کنید تا تسلیحات را غیرقانونی کنید. نه تنها برای من که برای تمام آمریکایی ها.
در این خبر آمده است که اوباما امروز چهارشنبه در شرایطی طرح جامع خود را درباره مهار خشونت های سلاح در آمریکا ارائه خواهد کرد که کودکانی مانند گرانت و سایر کودکان سراسر آمریکا که نگرانی های خودشان را درباره خشونت سلاح و امنیت مدارس به شخصی ابراز کرده اند که بر اساس تصور آنها، می تواند در این بین تغییراتی ایجاد کند، یعنی شخص رئیس جمهور، به اوباما ملحق خواهند شد.
کاخ سفید نامه این کودکان به اوباما را در اختیار خبرگزاری «آسوشیتدپرس» قرار داده است که این نامه ها از سوی خردسالانی است که به نظر می رسد همگی موافقند که اوباما باید هر آنچه را که لازم است برای سخت گیری بیشتر در زمینه مالکیت سلاح مردم عملی کند.
هیچ کدام از کودکانی که به اوباما نامه نوشته اند، با تلاش های مرتبط با تشدید سختگیری دسترسی مردم به سلاح مخالفت نکرده اند.
در این خبر آمده است که انجمن ملی سلاح هرگونه تلاش برای اعمال محدودیت در دسترسی مردم به سلاح را تخلف از متمم دوم قانون اساسی آمریکا می داند و وعده داده است که با تلاش های کنگره برای تصویب محدودیت های جدید حمل سلاح مقابله خواهد کرد.
کد مطلب: 19939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *